Gå til innhold

Hygiene (vasking av hender)


Sidious

Anbefalte innlegg

Alle sier det, men jeg har aldri sett noe dokumentasjon.

7662563[/snapback]

Just to get you started. Toalettseter er meget rene:

http://abcnews.go.com/2020/Health/story?id=1213831&page=1

http://serendip.brynmawr.edu/biology/b103/f02/web2/stan.html

http://www.marketwire.com/mw/release_print...40596&category=

http://www.medicalnewsservice.com/fullstor...D=899&fback=yes

 

Og ja jeg vasker hendene etter hvert besøk, men;

Dersom du vasker snabben daglig er den mye renere enn hendene dine både før, under og etter toalettbesøket (frisk urin er så og si steril). Egentlig er det jo den du burde vaske etter at du tar på den med de skitne hendene som har vært overalt. En praksis flere burde følge imho.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vasker hendene mine alltid etter dobesøk eller annet, dusjer 1-2 ganger dagen, må alltid spraye på godlukt.

 

Hygenen min er helt grei den.

 

Er EKKELT med folk ikke vasker henda, ivertfal når de tar på dodøren, hvis jeg er på do på skolen sparker jeg heller opp døren isteden for å ta i dørhåndtaket.

Lenke til kommentar
Dersom du vasker snabben daglig er den mye renere enn hendene dine både før, under og etter toalettbesøket (frisk urin er så og si steril). Egentlig er det jo den du burde vaske etter at du tar på den med de skitne hendene som har vært overalt.

7662611[/snapback]

 

Så det du sier er altså at hvis du dusjer hver morgen, er det en lur praksis å vakse henda før du går på do heller enn etterpå?

Lenke til kommentar
Mange interessante svar her. Overraskende mange som er opptatt av god hygiene, fint å se.

 

Hva gjør dere hvis dere får en kompis på besøk da, som går på toalettet uten å vaske hendene? Lar dere han da komme å leke seg på pcen deres med urindryppende fingre?

7658176[/snapback]

Mine kompiser tisser ikke på hendene sine.

7658194[/snapback]

Ikke mine heller. Selv vasker jeg henda når jeg har vert på dritern, og nesten aldri ellers. Kjenner en som vasker seg ofte, og han er ofte sjuk, mens jeg som ikke vasker meg så ofte, er frisk som en fisk hele tida. Er en skjelden gang jeg er sjuk, men da er det en ny bakterie som jeg ikke har "smakt" på enda som har skylda. Som regel noe forkjølelsesgreier som alle blir smitta av. :thumbup:

Lenke til kommentar
Ikke mine heller. Selv vasker jeg henda når jeg har vert på dritern, og nesten aldri ellers. Kjenner en som vasker seg ofte, og han er ofte sjuk, mens jeg som ikke vasker meg så ofte, er frisk som en fisk hele tida. Er en skjelden gang jeg er sjuk, men da er det en ny bakterie som jeg ikke har "smakt" på enda som har skylda. Som regel noe forkjølelsesgreier som alle blir smitta av. :thumbup:

7663835[/snapback]

Enig, styrker immunforsvaret. :D

Lenke til kommentar

Du har jo mye verre bakterier på hendene enn på skrukken da. Så lenge jeg ikke har pisset på hendene mine, eller ikke har fått anledning til å vaske tissen på en stund, ville jeg heller vasket hendene FØR jeg tisset enn etter.

 

Penis er (i alle fall i mitt tilfelle) hele tiden beskyttet mot bakterier av et eget plagg, nemlig bokseren. Hendene er over alt, på mynter, ytterklær, andre mennesker, forskjellige mat etc.

 

Hadde jeg kun en våtserviett å vaske hendene med, ville jeg derfor brukt den før jeg tisset, for å holde tissen fortsatt ren, så lenge tissen var ren fra før av, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Jeg blir også litt irritert når kompiser kommer på besøk og ikke vasker hendene for deretter å dyppe sine skitne fingrer nedi potetgullskåla. Ekkelt.

7656753[/snapback]

Dette irriterer meg alltid. Har en fast kamerat som _ALDRI_ vasker seg på hendene og da jeg ber han gjøre det sier han bare "kun kjærringer vasker hend'a" og forventer å putte pølsefingerne sine ned i min snusboks etterpå. Sweet deams bitch sier bare jeg.

 

Jeg vasker meg alltid på hendene. Gjorde det ikke da jeg var liten, da var det litt fra og til, men nå gjør jeg det alltid. Eneste gangen jeg glipper er midt på natta da jeg har våknet for å gå på dass, så jeg gjør mitt så raskt så mulig og kaster meg i vugga igjen.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Vasker hendene også uansett hva jeg gjør på toalette, og andre steder hvor jeg kan få 'bakterier' eller slike ting på hendene.

Får litt frysninger vær gang jeg er på et offentlig toalett og ser de gamle folka som bare pisser/driter og stikker uten å vaske seg på hendene :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg kaster meg på bølgen av "maniske" vaskere. Tar det som en selvfølge å vaske med såpe og vann, både etter nr. 1 og 2. Jeg unngår å ta på ting i offentligheten, dvs. holde meg fast på bussen/dørhåndtak etc.

 

I tillegg unngår jeg å bruke offentlige toalett, hvis jeg må bruke dem tar jeg dopapir på skålen + jeg åpner døren med papir i hånden. Vasker meg på hendene før jeg bruker hendene til å spise/etter jeg har kommet hjem fra skole/jobb.

 

Synes det er ekkelt om noen ikke vasker seg etter dobesøk. Men er sikker på at jeg lar mange andre ting passere, som egentlig er eklere. Dobbeltmoralen hersker ^^,

Endret av Sitronsaft
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...