Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før trente jeg også i et slikt rom Ondskap, min norsklærer hadde også brukt de samme olympiastangene :D

 

Har du utsikt over hallen? Isåfall må det være jenter som trener håndball der? Vær kreativ ;)

haha, genialt! Trur ikkje norsklæraren min har vore borti nokon form for treningsapparat dei seiste 100 åra iallfall :p

 

Hallen er vedsiden av ja, men det er eit lukka rom, men 2 store speglar, and thats it... :thumbdown:

ooooh, kva eg hadde gitt for å sjå på jentenes fotballtrening medan eg trena...akk ja.

Lenke til kommentar

60g karbs fra risen er ikke unormalt. I går var det 60g karb, 130g proteiner og 20g fett i siste måltidet. Litt mer proteiner enn normalen.

 

Blir ofte litt pepsi max på ettermiddagene, men prøver ikke drikke for mye for seint. I går drakk jeg ingenting annet enn vann etter kl 20 hvertfall.

 

Har en mistanke om at pepsi maxen kan være synderen. Prøv å ikke drikk noe koffeinholdig etter kl 17-18 et par dager og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

phax: Tar du ZMA?

 

Og når står du opp? Folk jeg kjenner som klager på de aldri får sove om kveldene, er i en dårlig rytme der de først sovner ~3 om natten, for så å stå opp klokken 11 på ettermiddagen. Da er det ikke rart man ikke sovner tidlig neste kveld. Så om det er tilfelle: Tving deg opp hver morgen, så snur deg seg av seg selv.

Lenke til kommentar

Når du ejakulerer skiller kroppen ut et hormon som heter prolactin, og det gjør deg trøtt. Menn får mye høyere verdier av prolactin etter en orgasme enn kvinner, og hormonet avgjør også tiden du er klar for sex igjen. Menn med lave nivåer av prolactin vil kunne ha sex mye fortere etter en orgasme enn menn med høye nivåer av prolactin.

 

Også verdt å nevne er at det måles høye nivåer prolactin i kroppen når du sover, og dyr som får injisert dette hormonet i seg vil etter kort tid sovne.

Lenke til kommentar

Nvm.

 

Tenkte jeg skulle ta 1-2 uker med nye løft, så jeg kan finne tilbake til litt motivasjon.

 

Noen som kan anbefale øvelser, som kan byttes ut med de som er på SL5x5? Lyst til å prøve noe nytt, men kommer til å beholde knebøy og mark.

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

Kom meg opp så jeg var i treningsrommet 0600 i dag. Dro 100 kg i sumo-markløft for første gang, og har hatt en usedvanlig bra dag etterpå, med over 8 timer på universitetet, og har hatt mye mer energi i hele dag enn ellers i det siste! =D

 

Du burde unngå tunge løft tidlig på dagen, iallefall være veldig forsiktig! intervertebralskivene/bruskskivene er er stive og tåler mindre belastning om morningen. Dette kan fort føre til ryggsmerter eller skade.

 

Hvis du faktisk "må" trene tidlig om morningen OG løfte tungt, vær ekstra nøye med oppvarming av ryggen!

Lenke til kommentar

Kom meg opp så jeg var i treningsrommet 0600 i dag. Dro 100 kg i sumo-markløft for første gang, og har hatt en usedvanlig bra dag etterpå, med over 8 timer på universitetet, og har hatt mye mer energi i hele dag enn ellers i det siste! =D

 

Du burde unngå tunge løft tidlig på dagen, iallefall være veldig forsiktig! intervertebralskivene/bruskskivene er er stive og tåler mindre belastning om morningen. Dette kan fort føre til ryggsmerter eller skade.

 

Hvis du faktisk "må" trene tidlig om morningen OG løfte tungt, vær ekstra nøye med oppvarming av ryggen!

 

Det har jeg aldri hørt om før. Har ihvertfall alltid gått bra, men vil jo ikke risikere noe med ryggen heller. Takk for at du sier ifra! Har du noe sted jeg kan lese mer om det?

Lenke til kommentar

Det har jeg aldri hørt om før. Har ihvertfall alltid gått bra, men vil jo ikke risikere noe med ryggen heller. Takk for at du sier ifra! Har du noe sted jeg kan lese mer om det?

 

Nei, har dessverre ikke det. Har bare hørt/lest det flere plasser og det er ganske logisk med tanke på at man strekker seg 1-3cm i løpet av natten. Iallefall ha en halv time(helst en hel) og god oppvarming, så går det nok bra! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...