Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hardwork.nos Build-server er endelig oppe med 1.2.1 Jeg vil trulig stabilisere den litt, men ikke særlig mye der jeg vil starte med stor prosjektet og få alt over til Bukkit.

 

Skal nett fikse basic plugins slik alt fungere ;)

 

Edit:

 

Det er mye "feil" eller mer snarveier for at den skulle fungere, trulig er ytelsen gått ned med 40% og støtte rundt 75% av plugins. Jeg komme til å fikse litt ytelse problem i morgen. Jeg vil fikse nøvendige ting og tang, men komme til og konsentrere meg 100% mot bukkit og release av Hardwork serveren med bukkit.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Serveren er nå oppe å kjører med siste versjon (1.2_01) med tj sin fix av hMod.

 

Det er mye som ikke fungerer enda, blant annet de nye blokkene, tj skal se om de kan bli fikset på i morgen, men det er ikke sikkert dette skjer.

Dere får ha tålmodighet og ikke mase på han, masing om fix av nye blokker VIL gi advarsel.

 

Pga av ikke alt fungerer atm, så tar vi ikke inn nye spillere før serveren er over på bukkit. Vi håper dette skjer innen slutten av neste uke, men vi kan ikke love noe. Vi beklager hvis dette skaper noe bry for noen :)

 

Vi har backup av hele serveren på en annen pc, i tilfelle alt går rett vest. Hvis du mister ting pga nye blocks osv. vil dette IKKE bli erstattet, masing om erstatting for mistet ting VIL gi advarsel.

 

Mer oppdateringer kommer forløpende, og det hjelper ikke å mase.

Kansje dette virker strengt for noen, men nå har tj sittet i minst 20 timer for å få fikset dette, og det er fortsatt mye å gjøre. Ting Tar Tid.

 

 

Skriveleif har kansje vært på besøk, men med sykdom og lite søvn de siste dagene er det kansje ikke så rart.

Lenke til kommentar

Bygging av Auschwitz-Birkenau

 

Introduksjon

Jeg og marcuswaldal kom på idèen om å bygge den berømte konsentrasjonsleiren fra 2VK, Auschwitz-Birkenau. I den forbindelse lager jeg denne søknaden der vi søker om utvidelse av kart, utgraving ved bruk av WorldEdit, ressurser og warp.

Grunnen til at vi vil bygge dette stedet, er fordi det er et sted som har utrolig mye historie og at dette området vil ta seg godt ut på serveren.

 

Planlegging og størrelse

Størrelse

Hele området er på hele 615x450 blokker, så området det er snakk om er nokså stort.. Pga. denne størrelsen søker vi om at et slikt område blir utvidet fra kartet, slik at det ligger litt i utkanten av andre bygg og tettsteder.

 

Serverstøtte

Siden dette området kan bli ganske problematisk å flate ut selv, ønsker vi at dette gjøres fra serveren sin side ved bruk av WorldEdit.

Som sagt er området på 615x450 blokker, der dette området fylles med grus. Det hadde vært fint hvis serveren kunne ordnet dette, men hvis ikke skal det ikke være noe problem å få fylt dette opp på egen hånd.

Vi søker også om ressurser til å bygge alle brakkene i Birkenau, muren rundt, og andre bygg som finnes i konsentrasjonsleieren. Det er tilsammen 268 bygninger, så det blir endel ressurser det er snakk om. Alt vi trenger av materialer vil jeg liste opp på slutten av søknaden.

 

Faser i projektet

Selve prosjektet har jeg delt inn i 8 deler/faser:

4 deler med hver sin del bestående av en mengde brakker

1 del som er muren rundt hele konsentrasjonsleiren

1 del som er gjerdene inne i leiren

1 del som er hovedporten på forsiden av konsentrasjonsleiren

1 del som er togskinnene i leiren

 

Warp

Siden dette projektet er på denne størrelsen, og forhåpentligvis vil ligge et stykke unna, hadde det vært praktisk med et warp dit. Dette for å gjøre tilgjengeligheten til stedet bedre, og arbeidseffektiviteten vil bli betydelig forbedret hvis en hadde warp dit. Når prosjektet en gang blir ferdig, vil det også vært fint med warp mtp. at det vil bli lettere å komme seg til konsentrasjonsleiren for publikum og andre som vil se stedet.

 

Google maps:

 

post-175909-0-15130800-1295071923_thumb.jpg

 

Originalbilde:

 

auschaerial2.jpg

 

Bilde ovenifra laget i PS:

 

post-175909-0-12065100-1295071925_thumb.jpg

 

PS-filen for zooming og mer detaljert visning:

 

http://www.2shared.com/photo/zD4TOr6z/photoshop.html

 

 

Bildet er ganske selvforklarende, men for å klare ting opp:

• Brakkene og de andre byggene er de avlange formene

• Muren er rundt hele området

• Togskinnene er de parallelle linjene i midten av leiren, som ikke skal lages av togskinner, men av finstein+tre

• Gjerdene er de tynne strekene som markerer de forskjellige delene i leiren

• Hovedporten er den noe tykkere ”murdelen” nederst ved enden av togskinnene

 

 

Materialene som vil trengs:

• Tømmer

• Tre

• Finstein

• Brick(murstein-klosser)

• Dirt

 

 

 

 

Selve prosjektet vil i første omgang bli utført av meg, marcuswaldal og MariusFjeld, men andre kan også sende en PM til meg og spørre om tillatelse til å bygge med oss.

 

 

Mvh.

SNORLX og marcuswaldal

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si noe ang godkjnet/ikke godkjent, da dette tas i sammråd med fler admins.

MEN det jeg kan si er at det ikke vil bli gitt ut noe form fra støtte fra serveren med tanke på bruk av WorldEdit.

All form for bruk av WorldEdit er satt på hold frem til serveren kjører på Bukkit. Som nevnt tidligere håper vi at dette skjer i slutten av neste uke, men vi kan ikke love noe. Det kan fort ta 2 uker før alt er oppe å kjører på Bukkit.

Lenke til kommentar

:no: :no: :no::nei: :nei: :nei: :nei: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm: nei drittsekker kan ikke gjøre en drit for rettferdighet sitter der og baner men aldri ta det vekk håper du dauer raskt

 

Tror ingen blir spesielt imponert over dette opptrinnet, vi har sett sinte småunger før.

 

 

 

er det mulighet for å bli unban i nær framtid (6 uker)

 

Om det var noen sjanse, så er den i alle fall borte nå. Finn deg en server, hvor du ikke har fornærmet eieren. :thumbdown:

Endret av Avien
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Setter stor pris på jobben du har lagt inn TJ, men synes det var bedre med en fungerende server enn en server med bugs i hytt og pine, selv om det ikke er noen alvorlige problemer så langt.

 

Noen av tingene jeg fant på den korte tiden jeg var inne:

 

Stiger blir usynlige og du får "warp bugs" når du kommer nær blokken de står på.

Tool repair fungerer ikke (ikke uventet, og ikke en bug)

pressure plates funker ikke

Båter funker ikke

Saplings og kaktus er bugget og kan utnyttes til item duplication (gjelder muligens også bambus/sukker)

Etter sigende bugs med nye blokkene

Lenke til kommentar

Prosjekt "F"

 

Godkjent uten problemer :D dette virker som ett spennede og artig prosjekt, ulikt alt annet vi har på serveren :)

Må si att dere planlagt dette godt, og det skal legges til att dette er en av de beste søknadene vi har hatt til nå :D

 

Sikker på at det er så smart å godkjenne bygging der?

Etter det jeg har sett i ringenes herre, så er det noen store fields foran minas tirit (pellenorfields). Dere kan jo ikke har minas tirith langt nede i bakken med en stor stienvegg foran, da vil det jo bare se rart ut.

 

Mvh Black

Lenke til kommentar

Setter stor pris på jobben du har lagt inn TJ, men synes det var bedre med en fungerende server enn en server med bugs i hytt og pine, selv om det ikke er noen alvorlige problemer så langt.

 

Noen av tingene jeg fant på den korte tiden jeg var inne:

 

Stiger blir usynlige og du får "warp bugs" når du kommer nær blokken de står på.

Tool repair fungerer ikke (ikke uventet, og ikke en bug)

pressure plates funker ikke

Båter funker ikke

Saplings og kaktus er bugget og kan utnyttes til item duplication (gjelder muligens også bambus/sukker)

Etter sigende bugs med nye blokkene

 

Driv å fikse dem fleste bugs-ene slik den bli halveis fungerene kjørene. Har rundt 50 bugs som skal fikses før den kjøre nerme mot normalt.

Lenke til kommentar

Kan du gi meg en link på hvor jeg laster ned den nyeste updaten(1.2.1 )?

 

Mvh. nisseDVERG

 

Du slette bin mappen og whips, laste den ned den automatisk.

 

Edit:

 

Vil folk at jeg skal ta ned den siste updaten til jeg har en mer stabil release slik serveren forsatt kjører den gamle?

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...