Gå til innhold

Skaffe seg penger?


Gjest medlem-1432

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432

Aha! Kansje jeg kan selge noe på finn. Enten noe jeg har, eller så kan jeg jo lage meg en skulpturer av noe ute i naturen, eller male bilder.

 

Men, skulle helst ha gjort store penger. Over 10.000. Men forstår at det ikke er så realistisk, med mindre man finner på noe genialt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å satse på å bli forfatter er ikke noe jeg ville gjort, det tar ofte flere år før du blir tatt opp av et forlag, med mindre du sitter på noe helt vannvittig bra.

 

Så er det å sende utkastet til boken frem og tilbake til forlaget, revidering, revidering, revidering og alt mulig før det blir en bok i butikken. Og frem til du selger som Jo Nesbø eller tilsvarende er det i beste fall en ganske dårlig bi-inntekt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Hadde vært gøy å prøvd da. Spesielt siden jeg veit hva historien skal handle om, og jeg tror den blir bra.

 

Men, nei, har ikke tenkt å ha det som levebrød. Nå er jeg bare ute etter noe midlertidig jeg kan gjøre penger på.

Lenke til kommentar

Faen, jeg skal faen meg male et bilde!!!

 

Tips fra markedsfører til alle dere som skal gjøre det samme; Pris bildet høyt hvis dere har mulighet! Gjerne i 5- 6000 kronersklassen. Kanskje 7k!

 

Hvor? Type male et bilde og selge på finn for 5k?

 

Du kan ikke selge på Finn.no. Akkurat av samme grunn som at Rema 1000 ikke selger Ferrarier.

 

Du må selge det via en kunstbutikk, eller lignende. For eksempel en utstilling.

 

Bilder hvor man kan se et mangel på talent er ikke noe å gå for. Jeg har aldri malt noe i mitt liv, men har kjøpt malesett nettopp for å tjene penger. Jeg personlig kommer til å satse på en veldig abstrakt kunstform, noe alla dette bildet; http://www.askerdagen.no/askerdagen/kirke_kultur/midlertidi/

 

Om jeg skulle malt et bilde med gjennkjennelig motiv, hadde det blitt katastrofe. Så satser på at fargevalget og et litt tilfeldig mønster gjør at jeg drar inn noen tusen av noen sosialister som skal vise at de er akademikere og kunstinteresserte som er dumme nok til å gå fem på!

Lenke til kommentar

Skaffe deg noen mad ass smarte matematiske nerdevenner og regn ut hvilke tall du skal satse på ved lotto, ol.

 

Eventuelt lær deg å telle kort, reis til statene og start å veksle inn lettjente penger :)

 

Det skal ikke store matematikkunskapene til for å regne ut at det ikke er faktiske tall som overgår andre, det har med tippemønsteret til den enkelte tipper å gjøre. Dessuten er det slik at f.eks. Norsk Tipping tjener så grovt på det de driver med at det ikke er vanskelig å forstå hvor liten sjansen for å gå i overskudd er kontra sjansen for å tape i hauger og dunger...

 

Tipping er ikke veien å gå for folk med et strategisk mål om å tjene penger. Om man vinner er det ren og skjær flaks - intet mer, intet mindre. ;)

Lenke til kommentar

Skaffe deg noen mad ass smarte matematiske nerdevenner og regn ut hvilke tall du skal satse på ved lotto, ol.

 

Eventuelt lær deg å telle kort, reis til statene og start å veksle inn lettjente penger :)

 

Det skal ikke store matematikkunskapene til for å regne ut at det ikke er faktiske tall som overgår andre, det har med tippemønsteret til den enkelte tipper å gjøre. Dessuten er det slik at f.eks. Norsk Tipping tjener så grovt på det de driver med at det ikke er vanskelig å forstå hvor liten sjansen for å gå i overskudd er kontra sjansen for å tape i hauger og dunger...

 

Tipping er ikke veien å gå for folk med et strategisk mål om å tjene penger. Om man vinner er det ren og skjær flaks - intet mer, intet mindre. ;)

 

 

Jeg mente aldri at det var feks 1,5,2,7,13 og 21 som skulle bli tippet på, men som du sier; mønsteret.

Nå tenkte ikke jeg nødvendigvis i lotto.

En venn av fetteren hadde et tippelag som "robbet" flere lotterier. Selvfølgelig krevet det en viss innsats og en del tap..

Jeg ville gått for pokeren jeg :)

Lenke til kommentar

Hmm, takk for det mod :)

 

Innlegget mitt ble sletta, så skriver siste del om igjen;

 

En måte å tjene penger på kan jo være at vi forumbrukere i fellesskap finner konkurranser på nett, hvor man kan vinne ting. Disse må følgelig være gratis, og siden man sjeldent vinner vil man måtte delta i mange forskjellige. Et eksempel var en konkurranse av Kia, Subaru eller et eller annet selskap hvor man skulle gjette bensinforbruket på strekningen Oslo - Lillehammer (eller noe sånn). Turen ble gjennomført, og en vinner ble kåret. Han/hun fikk en ny bil.

 

Jeg var med på konkurransen4, men vant ikke. Hvis man hadde laget en gruppe hvor man samlet alle disse konkurransene, ville dette øke vinnersjansene betraktelig.

 

Jeg kom på ideen da jeg leste i markedsføringsboka mi, om e- markedsføring. Siden det skjer i markedsføringsøyemed, er konkurransene gratis. Dette i motsetning til Lotterier, som er rene tapsprosjekter (for 99,99999999% av deltakerne).

Lenke til kommentar

Dra på biblioteket og finn deg en tilfeldig science-fiction roman. Skriv så ned en absurd historie med science-fiction romanen som utgangspunkt. Presenter historien din som en religion og allier deg med en rekke halvslitne Hollywood-kjendiser som kan backe opp religionen din. Du får med deg kjendisene ved å love dem visse prosenter av inntektene du får som følge av religionen. Selve pengene tjener du ved at fundamentet for religionen er at folk må betale penger for å oppnå frelse. :w00t::hmm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan kjøpe skrapelodd eller lottokuponger. Hvis du er så heldig at du vinner, så er jo dette raske penger. Sannsynligheten for å vinne er der i mot relativt liten, dessverre.

 

Videre kan man prøve seg som investor. Det er mye man kan investere i, ikke bare aksjer. Bruk områder du har mye kunnskap om, eller skaff deg kunnskap om et område du synes virker interessant.

 

Foruten om det overnevnte kan man skrive en bok, lage en film eller skrive en fengende og catchy låt. Videre kan man jo prøve å opprette et nytt nettsamfunn, og håpe at det blir like populært som facebook.

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke utenom at man først og fremst må jobbe ærlig og redelig for penger. Hvis du (trådstarter) er "blakk som ei kjærkerotte" (som vi sa i gamledagger) og i desperat pengenød, så kan jeg ikke annet enn å synes synd på deg. Hvis du derimot har litt penger og har opprettet denne tråden i nysgjerrighetes navn, kan jeg stille meg bak SLIguy sitt forslag om investering. :)

Lenke til kommentar

Tror nøkkelen er å komme på noe genialt, slik som facebook. Bare noe annet og revolusjonerende som vi ikke enda har.

Hvis du faktisk går systematisk til verks, og for eksempel kartlegger en vanlig persons dag for å finne ut om det er noe som kan gjøre den bedre. Så må du finne opp tingen og er det bra tjener du gryn. Er det drit bra, tjener du masse gryn :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Takk for tips!

Å innvestere i noe går ikke nå hvertfall, pga manglende økonomi.

Har vært på tanken at jeg skal skape en nettside, ala facebook eller youtube, men hva da liksom. For å ikke nevne at mine pc-evner er ganske dårlige. Haha. :p Men har faktiskt såvidt tenkt på en internett side, som jeg tror kunne ha slått ann hvis den ble gjennomført skikkelig. Med sånn betaling som på finn.no, at man betaler gjennom telefon/sms. Kan ikke si mer om det, så ingen av dere tar ideen min. Men har som sakt ikke peiling på web design osv, så jeg veit ikke helt.

Lenke til kommentar

Hvis du selv ikke har all "know-how", så kan du skaffe folk som har det. Du må være litt hodejeger og slå kloa i de som har kunnskap. Ingen opererer som en enslig supermann, man må ha medhjelpere. Det kan lønne seg å bruke studenter. De gjør ofte en like god jobb som de ferdigutdannede, og de tar lite eller ingen vederlag for arbeidet.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Uansett, leste noe greier i avisa for en uke eller to siden. Det var en kar som hadde tatt et hypnose kurs eller noe på nettet. Det var kansje et hyponoseterepaut kurs? Så han var nå en hypnoseterapaut, og han hadde ikke helsefaglig bakgrunn i fra før av, som jeg forstod det.

Kansje dette kunne vært noe og vurdere. Ja, seriøst..

Lenke til kommentar

Er jo en del lesning for å bli go til sånt.

 

Hva med og gå rundt på matbutikker, kiosker, nav, museumer osv å lete etter ledige jobber, jobbet 5-7timer 5 dager i uka en måned i forrige sommerferie som vaktmesterassistent, 17k pluss litt feriepenger til sommeren.

 

Skal selv begynne lete etter ettermiddags/kveldsjobb nå når jeg kjører opp om noen uker (bor litt knotete).

 

Det viktigste er å ikke være picky vil jeg tro.

 

 

 

Edit: Hypnose, dyre kurs i utlanded plus masse lesning. :thumbdown:

Edut: Penger fort?, Kommer på mye ulovelig men det er kansje ikke aktuelt?

Endret av kristus?
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

gypsy: hvis du har, pocketblad. Eka: Donald, Pondus eller lignende kan du fort tjene mange tusener på det. hvis du har slike pocketblad, kan du gå innpå finn.no, gå deretter innpå torget, så innpå ønskes kjøpt og kontakt den personen. gjer selv dette, ikke pocketblad men en annen gjenstand, som jeg ikke hadde brukt på over 1 år, fikk 5 tusen for den! ;D

 

LYKKE TIL! ;)

 

gjore*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...