Gå til innhold

Telefonkiosken - møtestedet for mobilinteresserte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La meg utdype litt her: Så lenge jeg har vært moderator kan jeg ikke huske at vi noensinne har opplevd at noen har misbrukt rapportsystemet. Likevell er det en god andel rapporter som settes til side som "intet straffbart forhold". Det skyldes vanligvis at den som rapporterer har misforstått retningslinjene, eller ikke er klar over gjeldende føringer. Som Runar sier, bedre med en rapport for mye, enn en rapport for lite. Vi vil aldri finne på å straffe noen som misforstår på denne måten. Derimot får de ofte en vennlig PM som forklarer hvorfor rapporten deres er tilsidesatt.

 

Det nærmeste misbruk vi opplever er nok saker som:

 

- Saker som ikke har noe som helst med en rapport å gjøre (som regel en eller annen form for innlegg). Rett og slett at noen har skrevet det de ønsker postet i tråden i en rapport i stedet. Vanligvis er dette et resultat av spam-boter som forsøker å spamme forumet, men som ikke er helt godt lagd. Da er det egentlig ganske morsomt at disse spam-botene faktisk rapporterer sin egen aktivitet. :)

 

- Folk som forsøker å utnytte oss til sin egen agenda f. eks. ved å fremprovosere et brudd på retningslinjene hos noen de ikke liker, for deretter å rapportere dem. Vi fanger naturligvis opp slikt, og resultatet er at den som forsøker å utnytte systemet får beskjed om at vi ikke er så dumme som vedkommende later til å tro, samt en formanende pekefinger og beskjed om å skjerpe seg.

 


 

Men så over til noe gøy. Straks jeg har dusjet og slikt, så skal jeg på posten og hente min nye HTC Desire :D :D :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-376f9

Var egentlig basestasjonen satt opp ulovlig?

Hm... Hva ligger egentlig i begrepet "ulovlig"? Hvis du skal sette opp ei hytte med tilhørende 30m gittermast så trenger du sikkert tillatelse etter plan- og bygningsloven, men hva med et pynta stålrør på et hustak??? Samma det, hvis Kurt ikke liker noe så er det ulovlig i hans øyne. Kurts mobiltelefon var for øvrig den eneste som ringte under spesialavfallskonferansen i 1997.

Lenke til kommentar

De er nok en rekke ting som kan ligge bak begrepet "ulovlig" vil jeg tro. Det er garantert ikke slik at man bare kan slenge opp BS hvor det måtte passe en. Noen av dem må man søke tillatelse til å sette opp. Nøyaktig når og hvor vet jeg ikke (annet enn riksantikvitaren for vernede bygg), men jeg antar at de norske nettverksoperatørene vet veldig godt når de må ha søknader i boks, og følger dette.

 

Forøvrig gleder jeg meg til den dagen noen andre "tar loven i egen hånd" og tar grep for å stanse Oddekalv. Da kommer han sikkert til å hyle som en gris tenker jeg. Hobbyanarkister syns generelt at sivil ulydighet er kjempegreier, så lenge det ikke rettes mot dem selv. Da får plutselig pipa en annen låt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå leste jeg akkurat på engadget at 2.1 update til sony ericssons x10-serie blit utsatt enda litt.

 

Og her sitter vi som har telefoner fra fornuftige selskaper og har 2.2 allerede.

 

Noen som tror vi får gingerbread (3.0) før de får 2.1?

 

Ellers en spennende fremtid utover sen høst og vinter. Windows Phone 7, gingerbread, webOS 2.0, symbian ^3...

 

Er bare redd det skal litt mere til for å få meg til å ende opp med en Nokia nå. Også må vi krysse fingre for at HP gjør det Palm ikke gjorde, innfører webOS-enheter til oss utenfor de største landene.

Lenke til kommentar

MeeGo er nok det mobil-OS-et som ligger nærmest hva jeg syns et mobil-OS skal være. Desverre tror jeg ikke MeeGo har noe særlig sjanse. De er rett og slett alt for sent ute. Håper dog virkelig at jeg tar feil.

 

Forøvrig håper jeg virkelig at Netcom kommer til å selge Samsung Galaxy Tab til en bra pris. Jeg fikk veldig lyst på en etter at jeg skaffet meg kombinert digital/fysisk abbonement på Linuxjournal. Telefonskjermen blir rett og slett for liten til å lese slikt på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Solgte iphonen min og kjøpte en Nokia 1208 som jeg tenkte jeg kunne bruke til Htc Desire HD kommer. Men det viser seg at når jeg sender sms til noen, så sletter meldingen seg automatisk, de kan se meldingen når de mottar den, men så forsvinner den. Kjærsten min har en iphone nå, og når hun mottar meldinger fra meg så kommer de opp over hele skjermen, og så må hun trykke "ok" for å gå videre, men da er meldingen vekk. Noen som vet hvorfor det er sånn? Ganske irriterende når jeg sender melding til folk og får til svar "klarte visst å slette meldingen din" eller "Sendte du melding?" osv...

Lenke til kommentar

Det er helt klart at meldingene blir sendt som klasse 0 meldinger (eller som det heter på lekmannsspråk "flash sms"). Det ser ut som om du ikke er den eneste som har hatt dette problemet med den telefonen. Eneste jeg kan tenke meg i farten er å sjekke menyene nøye om du finner noe innstillinger for meldingstype. Men jeg tipper at dette er en bug i firmware og da må det en firmware oppgradering til (og 1208 er vell en dum telefon så da må den inn på service meg bekjent).

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...