Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke inn på online spill, internett blokkert?


Anbefalte innlegg

Kom plutselig ikke inn på servere til spill, som Wc3, HoN, Steam osv. Kom heller ikke inn på Spotify. Telenor hadde blokkert nettet visstnok pga. en trojansk hest som sendte ut spam. Søkte igjennom, fant ingen ting og Telenor åpnet nettet. mIRC og Spotify begynte da å fungere igjen, men dagen etter fungerer ikke mIRC eller noen andre online spill. Spotify fungerer fortsatt fremdeles.

 

Virker som om noe med nettet/routeren er blokkert, men jeg aner ikke hva. Har prøvd å restarte + resette router. Satt av og på statisk ip, og åpnet porter. Men uansett hvilken port jeg sjekker, sier Can you see me.org og Port checker programmet fra Portforwarding.com at de er blokkert. Har samme problem på andre pcen på nettet, enten det er kablet eller trådløst. Er usikker på om det er internett/routeren eller virus som kan være årsaken? I så fall poster jeg et lignende innlegg i antivirus-delen (har søkt med forskjellige programmer og ikke funnet noen ting).

 

Takk på forhånd.

 

EDIT: Har en Thomson ST 780WLT og nett fra Telenor.

 

Det eneste jeg har funnet som kan minne om et virus på denne pcen, er det jeg har beskrevet her.

Endret av -Jungeldyret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som Telenor har sperret portene dine igjen. Har du hørt med de?

 

Rart du ikke fant noe på pcen din. Er det trådløse nettet ditt skikkelig kryptert? Det kan være noen som har fått tilgang til ditt trådløse nettverk.. WEP er ikke sikkert nok, det er cracket på få minutter. WPA2 er det sikreste.

Lenke til kommentar

Da de hadde blokkert netttet sto det når jeg logget inn på Telenor sine sider at det var blokkert, dette har ikke kommet tilbake igjen. Men kan ringe de i morgen og høre. Tror ingen har vært inne på trådløse nettet, harmløse naboer og pw. Hvis jeg ser via routeren i en browser hva som har vært koblet til trådløse nettet er det ingen ukjente "devices".

 

På denne pcen har jeg bare søkt med SpySweeper, mens på andre pcen har jeg søkt med div. gratis og Norton(siden Telenor ba meg spesifikt om å bruke det)

 

EDIT: Oppdatert førstepost helt nederst

Endret av -Jungeldyret
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...