Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter jeg og prøver å aktivere 3GS. Første gangen jeg prøvde fikk jeg beskjed om å sette i simkortet, når jeg så fikk inn simkortet får jeg beskjed om at man må bruke et simkort uten pinkode. Greit, jeg setter simkortet i en annen telefon og fjerner pinkoden. Prøver så å koble til 3GS på nytt og får beskjed om at iTunes ikke får kontakt med mobilen og jeg må gjenopprette den for å få ting til å fungere. For å gjenopprette den må jeg laste ned OS 3.01. Etter telefonen er gjenopprettet prøver jeg igjen, men får samme beskjed: får ikke kontakt med 3gs, prøv å gjenopprette telefonen.

 

Har noen vært borte i et lignende problem? Er telefonen defekt, eller er det noe annet jeg kan prøve?

Lenke til kommentar

FY FAAAADER...

 

Ringte Telekiosken i dag, og min telefon sendes ikke ut før 11. august :wallbash::realmad:

 

Jeg vil ha Iphone :( Ringte til den lokale Telekiosken, og de skulle ha svimlende 4800,- MED Complete ...

 

EDIT: Hvor kan man egentlig få tak i Iphone 3GS nå, til en ålreit sum?

Endret av Andak
Lenke til kommentar

Ja sånn er det :\ Min blir heller ikke sendt ut før 1 August (Tidligst)

Selv om det sto at telefonen var bekreftet inne når jeg bestilte.

 

Jeg kan ikke skjønner hvorfor ikke telenor har et system som setter produktet som de har gått tomme for, endrer statusen automatisk til ubekreftet.

Lenke til kommentar
FY FAAAADER...

 

Ringte Telekiosken i dag, og min telefon sendes ikke ut før 11. august :wallbash::realmad:

 

Jeg vil ha Iphone :( Ringte til den lokale Telekiosken, og de skulle ha svimlende 4800,- MED Complete ...

 

EDIT: Hvor kan man egentlig få tak i Iphone 3GS nå, til en ålreit sum?

 

 

Spaceworld. De har hvertfall 32GB Versjonen til 3499,- med Complete eller superpluss.

Lenke til kommentar

Ok, satt i bilen fra Oslo til Vågå og innså at telefonen ikke kom til å bli sendt fra Telenor i denne omgang. Stakk innom Elkjøp på Lillehammer bare for å høre om de hadde fått mange, hvor fort de hadde blitt utsolgt og når de ville få inn nye. Overraskelsen var stor da han kunne fortelle at de fortsatt hadde mange telefoner igjen. Riktignok kun Netcom-telefoner. Fra Telenor hadde de bare fått én skarve telefon(!). Tenkte litt på det, fant ut at Netcom iConnect virker som et veldig praktisk abonnement, og slo til. Så langt veldig fornøyd med kjøpet. Telenor mistet både en iPhone-kunde og ny abonnent. De kunne i alle fall informert oss som forhåndsbestilte om at de likevel ikke fikk inn alle telefonene de ventet på lager.

Lenke til kommentar
Jeg sitter jeg og prøver å aktivere 3GS. Første gangen jeg prøvde fikk jeg beskjed om å sette i simkortet, når jeg så fikk inn simkortet får jeg beskjed om at man må bruke et simkort uten pinkode. Greit, jeg setter simkortet i en annen telefon og fjerner pinkoden. Prøver så å koble til 3GS på nytt og får beskjed om at iTunes ikke får kontakt med mobilen og jeg må gjenopprette den for å få ting til å fungere. For å gjenopprette den må jeg laste ned OS 3.01. Etter telefonen er gjenopprettet prøver jeg igjen, men får samme beskjed: får ikke kontakt med 3gs, prøv å gjenopprette telefonen.

 

Har noen vært borte i et lignende problem? Er telefonen defekt, eller er det noe annet jeg kan prøve?

 

Etter å ha gjenopprettet telefonen seks ganger fungerte det plutselig. Merkelig opplegg, men nå fungerer den iallefall.

 

*Overføre ørten apps*

Lenke til kommentar

Fikk omsider bestilt iphone 3gs 32GB svart fra Netcom med italk small rundt kl. 11 i dag. Når jeg ringte kunne de fortelle meg at de var utsolgt allerede (dette va ca. 09.30) når nettbutikken fortsatt var svært ustabil. Ringte imidlertid opp igjen litt senere og da kunne mannen i andre enden fortelle meg at de mange telefoner igjen på nettbutikken.

 

Etter jeg hadde bestilt fikk jeg en ordrebekreftelse på mail, men har ikke hørt noe siden. Noen som vet om de solgte kun de som var på lager eller om de gjorde samme tabbe som telenor og solgte flere enn de faktisk hadde, slik at vi må vente på neste sending?

Lenke til kommentar
Hva er billigste allternativet hvis man skal bryte avtalen og få iphonen opplåst?

Billigste alternativ er å kjøpe med SuperPluss/Complete og _ikke_ bryte avtalen, men få den gratis låst opp da det er noe Telenor tilbyr.

 

hvordan får man dette til? Prossesen?

Lenke til kommentar
Hva er billigste allternativet hvis man skal bryte avtalen og få iphonen opplåst?

Billigste alternativ er å kjøpe med SuperPluss/Complete og _ikke_ bryte avtalen, men få den gratis låst opp da det er noe Telenor tilbyr.

 

hvordan får man dette til? Prossesen?

 

Du ringer Telenor. Sier du vil låse opp telefonen. Oppgir IMEI. Logger på iTunes etter noen minutter/timer. Vips. Telefonen er åpen.

 

 

EDIT: Alt dette etter du har kjøpt telefonen med Telenor-binding.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Hva er billigste allternativet hvis man skal bryte avtalen og få iphonen opplåst?

Billigste alternativ er å kjøpe med SuperPluss/Complete og _ikke_ bryte avtalen, men få den gratis låst opp da det er noe Telenor tilbyr.

 

hvordan får man dette til? Prossesen?

 

Du ringer Telenor. Sier du vil låse opp telefonen. Oppgir IMEI. Logger på iTunes etter noen minutter/timer. Vips. Telefonen er åpen.

 

 

EDIT: Alt dette etter du har kjøpt telefonen med Telenor-binding.

 

Okei. Hva vil dette koste meg totalt ca? Finnes det noen måte å få den opplåst i butikken med feks annet abonoment?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...