Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mitt vanskelige dobbelt liv! OPPDATERING I POST 40.


Gjest trulsoføstlandet

Anbefalte innlegg

Gjest trulsoføstlandet

Jeg føler jeg lever et dobbelt liv for tiden. Dette irriterer meg noe enormt! Slik startet det:

På hjemstedet mitt er jeg ganske langt nede. Jeg var gamer før, slik som alle de andre venne mine. Problemet er at kun jeg og en annen venn har kommet forbi det stadiet, ikke de andre. De er de samme gamle idiotene som nerda wow. På hjemstedet blir jeg fortsatt stempla som en taper, men ikke i like stor grad. Jeg har egentlig heller ikke tenkt å bli noe populær på hjemstedet, da det er sterkt preget av et korrupt samfunn der olsen får trene gratis på det lokale treningssenteret, pga jensen kjenner dem.

 

Så har vi skolen. Jeg går på videregående (spess studiekompetanse) skole i nabobyen, i motsettning til den lille korrupte landsbyen jeg bor i. Jeg tenkte med meg selv før jeg begynte på videregående, at her skulle jeg ikke bli upopulær, koste hva det koste vil! Jeg tenkte mer på meg selv, satte meg selv like høyt eller høyere enn enkelte andre, for når jeg ser på meg selv i ettertid på ungdomsskolen, ser jeg at jeg satte andre høyere enn meg, og kunne ofte bli hørt fra meg tåpligheter som "damene først" . Etterhvert utviklet jeg meg, karakterene steg, jeg steg i nærigskjeden. Jeg begynner å like meg. Jeg blir populær.

 

Problemet mitt er at jeg kommer hjem fra skolen, gjør mye lekser (har store ambisjoner) og blir ringt opp av vennene mine, og jeg svarer som oftest at jeg har mye lekser å gjøre, selv om jeg ikke har det. Jeg orker rett og slett ikke å være med de overfladiske tåpelige idiotene av noen "venner" jeg har.

 

Det jeg vil, er ikke å get the best from both worlds, men å get the best fra den ene verden, nemlig nabobyen. Problemet mitt her, er at jeg ikke vil spørre dem om å komme på fester, da jeg er ikke har vært i det gode selskap siden barneskolen. Jeg vet rettogslett ikke hvordan det fungerer helt.

 

I tilleg til dette, er jeg forelsket i ei jente i klassen som bor i nabobyen. Problemet er bare at jeg er en "klovn". Vil jenter date "klovner"? Jeg er nemlig mer kjent som en klovn, enn en romantikker. Hvordan reagerer jenter hvis man ber dem ut på date?

 

Jeg er frustrert :dontgetit:

Endret av b-real
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I det siste avsnittet går det tydelig frem at du har falt dyypt ned i en identitetskrise. Er du egentlig en klovn, eller er du egentlig en romantiker som av en eller annen grunn vil skjule seg som en klovn? "Vær deg selv" har faktisk en sannhet i seg. Løsningen på dette her er å bare drite i å prøve så hardt og bare slappe helt av i sosiale situasjoner.

 

For øvrig, nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men hvis du skal stelle i stand fest så må du for guds skyld være klar over at det kan bli et jævla rot og det kan komme mye flere enn de du inviterte. Om du vil på fest hos noen, men ikke vet hvordan du skal spørre så spør du bare vedkommende "...skal i helga du, da?". Sier han fest, så sier du "jeg joiner, jeg". Eller noe.

 

Og med jenter så gjelder "bedre å feile enn å være evig usikker".

Lenke til kommentar
Gjest trulsoføstlandet

Takk for et ytfyllende svar, Kakofoni og et dårlig svar, TheMartine :)

 

Hvis jeg skal være hard mot meg selv, så ser jeg at, ja, jeg er en klovn :p Dette er på en måte identiten min. For når jeg slapper av, så er jeg en absentminded klovn. Så la oss si at jeg er en klovn, ville en jente tatt en date seriøst? Ville jenten blitt ledd av, pga hun dater en klovn?

Lenke til kommentar

Du virker å være litt i en mellomperiode her.... Tenk med deg selv nå; hvem VIL du være? Hvis du virkelig ønsker å bli sett på som en romantiker, vær en bloody romantiker!

 

Rent personlig ser det ut som om du er redd for at det å henge med dine gamle gamervenner skal skade din nylig oppbygde status hos nabobyen. Jeg kan med rette fortelle deg at hvis folk ser ned på deg på grunn av vennene dine, så er de ikke verdt et eneste sekund av din tid! Ikke vær redd for en 'sprekk' på imaget. :p

 

Og angående jenta du liker, så vil ho bli interessert i deg for hvem du faktisk er, hvis det skjer. Det har mindre å si om du er klovn eller romantiker. (Huff, generaliserende) Hvis du vil ha noen tips på hvordan man går fram med å spørre om ting eller ta kontakt i sosiale situasjoner, anbefaler jeg at du spør noen av go'gutta på PU-tråden. :)

Lenke til kommentar

Men ift det å manne seg opp til å tørre å snakke med jenter uten å bli styrt av frykten sin for å bli avvist, så er det bra. Jeg mener ikke at han skal dra en hel innøvd rutine, men bare lære seg kanskje en ting som han kan si for å ha noe å snakke om med denne jenta. Hell, det var ikke et forslag om å sjekke dama i verste Mystery-style... :p

Lenke til kommentar
Det jeg vil, er ikke å get the best from both worlds, men å get the best fra den ene verden, nemlig nabobyen. Problemet mitt her, er at jeg ikke vil spørre dem om å komme på fester, da jeg er ikke har vært i det gode selskap siden barneskolen. Jeg vet rettogslett ikke hvordan det fungerer helt.

 

I tilleg til dette, er jeg forelsket i ei jente i klassen som bor i nabobyen. Problemet er bare at jeg er en "klovn". Vil jenter date "klovner"? Jeg er nemlig mer kjent som en klovn, enn en romantikker. Hvordan reagerer jenter hvis man ber dem ut på date?

 

Jeg er frustrert :dontgetit:

Aight.

 

Det virker som at dette er essensen av dine problemer (hvertfall de du skriver om) og jeg tenkte å hive ut mine tanker om det :)

 

Jeg har vært i nesten nøyaktig samme posisjon som du er i nå, bortsett fra at alt mitt er i samme by :p Ikke populær på ungdomsskolen -> populær på VGS. Jeg slet også med det å blande de "nye vennene" med de gamle. Til slutt endte jeg i en kraftig mørketidsdepresjon (ikke pga vennene, men av andre mer personlige ting) og etter en prat med både lege og sykesøster bestemte de seg for å sende meg til psykolog. Vel, ventetiden var 5 måneder - så jeg bestemte meg for å fikse det selv. Et av punktene var vennene mine. Jeg sorterte dem alle i to grupper: De som gir energi, og de som tar energi. For å definere dem kort:

Når du er med de som gir energi, spiller dere på hverandre. Dere hjelper hverandre og har det godt i lag i hvertfall 60% av tiden.

Når du er i lag med en som suger energi, tapper de deg sakte men sikkert. Er du med vedkommede over lengre tid blir du fysisk sliten. Det er som et sort hull som sakte suger livsgleden ut av deg. Et eksempel på dette er drama queens (selv om de kan bidra med god underholdning :p ).

 

Dette er over to år siden, og sakte men sikkert etter jeg tok valget, så kuttet jeg kontakt med de sorte hullene og var mer og mer i lag med mine gode venner.

 

 

Når det kommer til festingen bør ikke det være noe problem om du er 18+ :p Kjør en "klassefæst", på den måten kan du ditche de av de gamle du ikke vil ha med, og dessuten sikre deg mange av de nye. (Hvor jeg kommer fra er det som regel mangel på festplass, så de som arrangerer kan velge og vrake ;) )

Om du bor for langt unna/ikke kan ha fest hos deg - hør deg litt rundt hos de i klassen. Om du er en grei kar vanker det lett invitasjoner.

 

 

Når det kommer til jenta i klassen din vil jeg bare føst si: ikke drit hvor du eter. Om du fortsatt vil ha henne er det ikke det største problemet å være klovn, så lenge du er en klovn som vet når han slutter å være klovn og heller er litt mann - om du forstår hva jeg mener :p For litt dypere innsikt angående kalibrering av det å være entertainer-guy anbefaler jeg at du leser litt mer i PU-tråden ;)

VIKTIG: ikke glem kino! Berøring er et must for å ikke havne i "venne-fellen". Om du ikke er komfortabel med kroppskontakt, tren deg opp! Ta på folk, mann som dame, helt til det faller deg naturlig.

 

Når det kommer til selve daten bør du for guds skyld ikke kalle det en date til jenta. Det er egentlig det samme som å si "jeg er tiltrukket av deg, men samfunnet har lært oss opp til at vi skal date før noe skjer." Når jeg "datet" tok jeg enten jenta med på kafé "Du virker som en hyggelig person, sikkert perfekt for kaféer! Lyst å bli med?" - eller noe, eventuelt shopping. Shopping er genialt. Du får henne til å velge ut klær til deg så klart ;)

 

 

Btw, har bedruvet PU i snart to år, og forresten TheMartine - jeg og madammen har ettårsdag på lørdagen :)

For fire år siden var jeg en sosial taper og gamer. I dag har jeg et godt liv, ingen frykt for å møte nye mennesker, elsker sosiale situasjoner og er fortsatt en gamer... ding ;)

Lenke til kommentar

Det første jeg tenker når jeg leser åpningsinnlegget, er at du tenker altfor mye på hva andre syns om deg. Du klarer ikke å finne deg selv, være akkurat den du innerst inne har lyst til å være, og være fornøyd med deg selv.

Du virker som en som er litt usikker på seg selv, og ikke helt klarer å finne sin plass her i verden. Og din plass her i verden er akkurat der du selv vil sitte.

 

Det du nå må gjøre, er å sette deg ned og tenke over hvem du selv vil være. Og når du gjør dette, så må du tenke: Hvem vil JEG være fornøyd med å være.

 

Altfor mange der ute tenker for mye på hva andre syns. De er livredde for å vise sitt ekte seg selv, fordi de er livredde for hva andre vil syns om det. Og da viser man heller en "falsk" personlighet som er formet etter din tro om hva andre vil like.

Det spiller ingen trille hva andre syns, for du er den eneste som skal leve med deg selv 24/7.

 

Jeg vil anbefale deg, som mange andre, å ta en titt på PUA-tråden. I motsetning til deltagerne av den store PUA-heksejakten, så vet jeg at PU kan hjelpe deg til å finne ut av deg selv, og få selvtilliten til å tørre å være deg selv.

PU handler ikke bare om å få seg så mye som mulig, men også hvordan utvikle seg som menneske og bli den du alltid har visst at du er. :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

PU er ingen suksessopskrift på å få alle man vil ha nei..

Men det er en suksessoppskrift på å tørre å vise seg selv, og akseptere seg selv.. Og naturligvis er konsekvensen av en god selvtillit, en god selvfølelse, og motet til å ta sjangser, et bedre forhold til seg selv, og til jenter, som igjen resulterer i "draget" av det motsatte kjønn. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...