Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Koster 145 kr å sende standard norgespakke (mindre enn 10KG). Sier vel litt...

 

Jeg sendte en god del norgespakker i det herrens år 2000, og husker godt at prisen var 55 kroner for vanlig norgespakke opptil 10 kg.

 

Når det i dag koster 145 kroner har posten virkelig overdrevet! Det er faktisk en prisstigning på 264 % på 9 år!

 

Sjekket på Statistisk Sentralbyrås hjemmeside. Ifølge konsumprisindeksen ville norgespakke kostet 65,73 i dag dersom posten hadde fulgt KPI. Eller sagt med prosent: 19,5 - Det er ganske stor forskjell på 264% og 19,5% prisstigning!

 

Sjekk selv her:

 

http://www.ssb.no/vis/kpi/kpiregn.html

 

"Resultat av utregning

 

55 kr. i januar 2000 tilsvarte 65.73 kr. i desember 2008.

Dette tilsvarer en prisstigning fra januar 2000 til desember 2008 på 19.5 prosent.

 

Merk!

Beregningene viser utviklingen i kroneverdien når en tar utgangspunkt i konsumprisindeksen. Beregningene viser ikke hva enkeltvarer bør eller skal koste når prisen reguleres med konsumprisindeksen."

Lenke til kommentar

Rekommandert brev vil si at du må hente pakka på Posten og vise legitimasjon for å få pakka, og DX får beskjed når du henter den. Det brukes altså for å forsikre seg om at du har fått pakka (og at ingen andre har fått den).

 

Min siste bestilling ble shipped 16. januar, men har bare fått "tullesporingsnummer" (som hverken funker på Posten eller HK Post), ikke det vanlige som er RA*********HK. Er dette vanlig når du ikke får rekommandert?

Lenke til kommentar

Jeg har laget et dataprogram for de som bruker DX mye. Programmet går ut på at den holder system på alle sporingsnummerene dine du får fra DX, slik at du slipper å gå inn på posten.no og lime inn sporingsnummerene hele tiden. Enkelt program, skaff sporingsnummerene, lagre listen, og det eneste du trenger å gjøre er å åpne programmet og trykke "Søk" så får du informasjon hvor pakken befinner seg. Jeg bruker det ganske ofte.

 

 

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar
Dere som opplever treg DealExtreme: Sjekker dere om produktene er på lager?

 

Kan man bestille ting der som ikke er på lager?

 

Rekommandert brev vil si at du må hente pakka på Posten og vise legitimasjon for å få pakka, og DX får beskjed når du henter den. Det brukes altså for å forsikre seg om at du har fått pakka (og at ingen andre har fått den).

 

Min siste bestilling ble shipped 16. januar, men har bare fått "tullesporingsnummer" (som hverken funker på Posten eller HK Post), ikke det vanlige som er RA*********HK. Er dette vanlig når du ikke får rekommandert?

 

Hva er et tullesporingsnummer? Enten får du et sporingsnummer eller så får du det ikke. Det er ikke mulig å spore brev.

Lenke til kommentar
Jeg har laget et dataprogram for de som bruker DX mye. Programmet går ut på at den holder system på alle sporingsnummerene dine du får fra DX, slik at du slipper å gå inn på posten.no og lime inn sporingsnummerene hele tiden. Enkelt program, skaff sporingsnummerene, lagre listen, og det eneste du trenger å gjøre er å åpne programmet og trykke "Søk" så får du informasjon hvor pakken befinner seg. Jeg bruker det ganske ofte.

 

Går alltids an å bruke deliveries til ipod familien og Mac OSX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...