Gå til innhold

Flere med SAPPHIRE HD 4870 problemer?


tacomodo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjøpte også mitt Sapphire før jeg leste dette.

 

skal ikke kjøpe Sapphire mer desverre.. Blir HIS på meg da.

 

Returnerer det til komplett i morgen sammens med 9800GTX med artifact defektet fra fabrikk.. :|

 

blir no 4000kr på kontoen og Turbo edition :)

 

blir illsint om jeg ikke får retunere kortene.

 

Kjøpt 2 kort i mitt liv og begge er bugget. :|

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Da har jeg også skaffet meg dette fine omtalte HD4870-kortet og jaggu meg fikk jeg samma problemet som alle andre :p

Prøvde litt GTA-SA og det kom masse firkanter rundt omkring på skjermene og lyden han seg helt opp. Eneste løsning var å restarte.

 

Har lest igjennom denne tråden nå, men må innrømme at jeg ikke skjønnte mye av det, er ikke så god på sånt.

Noen som kunne tenke seg å forklare hvordan jeg kan løse dette på enklest og sikrest mulig måte?

Litt kjipt å sitte med en helt ny pc som jeg ikke kan spille med...

Lenke til kommentar
Send tilbake skjermkortet. Burde ikke være nødvendig å måtte flashe kortet med uoffisiell bios når det er out of the box

Da har jeg noen spørsmål.

Er det et problem at jeg har unlocka den ATI Overdrive-greia på Caralyst Control Center?

Får jeg alle pengene tilbake? (kjøpte på amentio.no)

Og hvilket kort burde jeg bytte det med?

Lenke til kommentar
Send tilbake skjermkortet. Burde ikke være nødvendig å måtte flashe kortet med uoffisiell bios når det er out of the box

Da har jeg noen spørsmål.

Er det et problem at jeg har unlocka den ATI Overdrive-greia på Caralyst Control Center?

Får jeg alle pengene tilbake? (kjøpte på amentio.no)

Og hvilket kort burde jeg bytte det med?

Se om du får brukt angrerett kanskje? Da får du pengene tilbake. Hvis ikke så kan du se om du får de til å reparere det.

 

Jeg mener det var bare Sapphire sitt kort som hadde dette problemet, så du kan jo evt. bare bytte i et annet merke.

Lenke til kommentar
Jeg mener det var bare Sapphire sitt kort som hadde dette problemet, så du kan jo evt. bare bytte i et annet merke.

Så denne feilen er ikke på andre Radeon HD4870-kort?

Sånn som HIS, Gigabyte eller Asus sine versoner at dem, eller 1GB-versonene?

Er ikke det litt rart da? Trodde så og si alt var likt, bortsett fra klistremerket.

Er jo en del prisforskjeller mellom dem også.

Lenke til kommentar
Om du tar kontakt med sapphire support får du en "offisiell" vga bios du kan oppdatere med.

Jeg var gjennom hele den idiotiske supportprosessen til Sapphire og det eneste jeg ble spurt om gang på gang var om jeg hadde PSU nok, om jeg hadde skrudd kortet skikkelig i, om jeg hadde skrudd av og på maskinen, hadde nyeste drivere, osv. Helt idiotisk. Jeg brukte i alle fall angreretten og har ikke angret på det (badapish!) :p

 

I alle tilfeller bør ikke en feil som det her belønnes så en retur er på sin plass.

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
Og dette gjelder forøvrig ikke kun Sapphire sitt dessverre , det er powerplay shiftingen av core og mem speed i low 3d og high 3d som trigger problemet.

Er du sikker på det? Søker du på f.eks youtube på "hd4870 crash"/"hd 4870 crash" så er det vel kun Sapphire treff som jeg kan se. Googling er litt verre, men de som beskriver samme type kræsj har utelukkende Sapphire (av de jeg kunne finne i alle fall).

 

Om det hadde vært sånn på alle kortene så hadde vi vel hørt mye mer om det.

Lenke til kommentar
Og dette gjelder forøvrig ikke kun Sapphire sitt dessverre , det er powerplay shiftingen av core og mem speed i low 3d og high 3d som trigger problemet.

Er du sikker på det? Søker du på f.eks youtube på "hd4870 crash"/"hd 4870 crash" så er det vel kun Sapphire treff som jeg kan se. Googling er litt verre, men de som beskriver samme type kræsj har utelukkende Sapphire (av de jeg kunne finne i alle fall).

 

Om det hadde vært sånn på alle kortene så hadde vi vel hørt mye mer om det.

 

Ja det er jeg sikker på. Gjelder bla ASUS/Gigabyte/Sapphire/Diamond/Club3D som har enhanced powerplay enablet og benytter catalyst versjoner etter 8.7.

Lenge side du har lest i tråden på ATI forumet ?

Jeg har selv postet en bios her i tråden hvor powerplay er disablet ved at alle core/mem/voltages er like , og det løste problemet hos de som "turte" å reflashe med den.

Alt er ikke like svart lengre - så å oppfordre folk til å returnere kortet prompte som du nå gjør (forståelig synspunkt fra deg ..) virker litt overilt.

 

 

Anyway for Sapphire 4870 512MB er det offisiell fixet BIOS.

 

 

Det enkleste å fikse problemet på er ATI Tray tools installert uten CCC , lage en 2D profil og en 3D profil og sette auto OC - apply all games . Powerplay vil da være helt disablet under spill.

Neste alternativ er flashe ny bios.

Det forringer IKKE garantien i flg Sapphire å flashe med deres bios hentet fra deres side på berørte kort.

post-35394-1226316704_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Om du tar kontakt med sapphire support får du en "offisiell" vga bios du kan oppdatere med.

Jeg var gjennom hele den idiotiske supportprosessen til Sapphire og det eneste jeg ble spurt om gang på gang var om jeg hadde PSU nok, om jeg hadde skrudd kortet skikkelig i, om jeg hadde skrudd av og på maskinen, hadde nyeste drivere, osv. Helt idiotisk. Jeg brukte i alle fall angreretten og har ikke angret på det (badapish!) :p

 

I alle tilfeller bør ikke en feil som det her belønnes så en retur er på sin plass.

 

Alle har ikke samme erfaring som det..

Eller det høres nesten ut som det var forumet dems (ikke support ticket) du brukte .

Det bruker forumet stinker tydligvis , og moderatorer

maser kun om PSU og stenger tråder som likner litt på kritikk av produkt.

Well thanx everyone for the help. Logged a support ticket with sapphire and within 24 hours they apologised for the inconvenience. I flashed the bios as per their instructions np. I used an old USB floppy drive I keep just for such moments. Insert floppy, right click, create boot disk, and after it was made I copied the 3 items from the sapphire 478 zip u need to it, & rebooted making sure boot to floppy drive 1st selected in mb bios. At prompt just typed the word flash -too easy. Don't forget to eject floppy after it tells you job finished (before next reboot). Reloaded 8.9 drivers and all is good :-) Think I'll dump CCC, ATI Tray Tools is much better. Suppose I should thank Sapphire. If it wasn't for the card I would have not found out about it. And a special thanks to Kozzi :-) You're a genius!!!

http://forums.amd.com/game/messageview.cfm...MVIEWTMP=Linear

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

For teh record så var det ikke forumet, men det ticketsystemet. Det er vel med det som med all annen support at det kommer mye ann på hvem man treffer på.

 

Men ok, da vet jeg at det er ALLE 4870 kort og holder meg til Nvidia :p Det var liksom så typisk at den ene gangen jeg tenkte at vel, kanskje på tide å gi Ati en sjanse så var det dette problemet.

 

Jeg mener fremdeles at det er uakseptabelt å måtte herje med dette når man kjøper et splitters nytt produkt og oppfordrer fremdeles alle til å returnere det.

Lenke til kommentar

Skjønner godt frustrasjonen "din" , og at du føler det slik etter alt bryet du har hatt og vært igjennom.

Men 4870 yter såå bra mtp forholdet pris vs ytelse så selv om man måtte ende opp med å "herje"/"kludre" litt mener jeg at det er verdt det om man ender opp med en permanent løsning (hvilket man nå har).

 

HIS og Powercolor sine er iflg tilbakemeldinger ikke berørt av samme PP problem som enkelte at de andre sine kort (med 24/7-2008 vgsbios) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...