Gå til innhold

BK: Happy Lonelyness


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et flott bilde. Men slike bilder som dette føler jeg trenger en forklaring. En forklaring som beskriver hvordan bildet er fremkommet. Hva gjorde du og hvilke teknikker brukte du for å få til dette flotte dråpebildet? 

 

 

 

Kim... 

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke kom med en følelsesladet forklaring på hvorfor bildet ble sånn, men kan i hvertfall viset til oppsettet. ;)

 

Her er mitt flotte kjøkken med en skikkelig hjemmesnekra løsning.

 

Hyggelig at folk liker bildet. Kanskje henge-på-badet-materiale. ;)

Bilder sier mer en tusen ord. Var veldig forklarende for min del. :D

 

 

 

 

Kim...

Lenke til kommentar

Meget fint bilde, passer ypperlig til bakgrunn på desktop. Slike fine stilrene, estetiske bilder er gode for sjelen, og en sjeldenhet å se i disse tider på forumet. Men som alle andre er jeg meget interessert i vite hvordan du har gått frem for å få dette til, mtp utstyr, photoshop etc. Hadde vært nyttig i og med at jeg også vil prøve å skyte slik du skyter:D

Lenke til kommentar
Her er mitt flotte kjøkken med en skikkelig hjemmesnekra løsning.

 

 

Meget fint bilde, passer ypperlig til bakgrunn på desktop. Slike fine stilrene, estetiske bilder er gode for sjelen, og en sjeldenhet å se i disse tider på forumet. Men som alle andre er jeg meget interessert i vite hvordan du har gått frem for å få dette til, mtp utstyr, photoshop etc. Hadde vært nyttig i og med at jeg også vil prøve å skyte slik du skyter:D

 

Nøkkelordene er lyssetting, tolmodighet og utstyr. Første gang jeg tar dråpebilder med makroobjektivet, og gud som det hjelper. Selv om disse ikke er tatt ved 1:1, er det vel nærmere enn det de fleste objektiver kommer.

 

Fra gårsdagens serie på rundt 430 bilder, hvor jeg slettet en del før importering, har jeg kommet ut med et jeg virkelig er fornøyd med. Dette er et av de siste jeg tok, hvor jeg tenkte å bruke en litt større blender, for å få det litt lysere, samt mindre DOF.

 

Jeg har ikke brukt PS i dette bildet, men har fått seg en liten omgang i LR. Hvitbalansen var satt ganske kjølig i kameraet. Så har jeg stilt på kontraster. And that's it! Lyssetting, lyssetting, lyssetting!

 

That's the magic word!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...