Gå til innhold

Prosjekt Fallen Angel vannkjølt pc


Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg har lenge hatt lyst til å lage mitt eget kabinett til min pc av både praktiske grunner og for morroa sin del.temperaturene er ganske høye så vannkjøling blir en must i dette prosjektet

 

har endelig satt i gang med prosjektet ..siden jeg har hatt planer om dette lenge har jeg teinet noen teininger ettervert som jeg kom på ossen jeg ville ha det og puttet alt dette sammen i en 3D moddel og en modell for å se om dette ble som jeg hadde tenkt meg.

 

her er en teining av hvordan jeg hadde tenkt at det skulle bli ... ble litt forandringer ettersom hva som viser seg å vere praktisk.

 

utennavnlk6.th.png

 

laget en halvferdig modell forige uke for å se hvordan det ville bli sånn utsenemessig.

 

15042008246hj3.th.jpg

15042008247bz8.th.jpg

 

 

planen er at jeg skal ha kabinettet 2 delt.

det jeg tenkte var å ha radiator,pumpe,tank + en skjerm i ene halvdelen ... da blir det sånn at pumpen,radiator og det ikke vil vise men det var vel egentlig vitsen ... praktisk sett er ikke dette noe lurt men jeg tenkte det ville se bra ut + når jeg flytter pcen har jeg alt med meg, slipper å flytte skjerm osså...

 

ulempen blir tungt kabinett men det skal jeg klare :)

 

sidedøren på kabinettet skal jeg sandblåse inn denne teininga ..bildet jeg teinet av en Fallen Angel:)

picture037kp6.th.jpg

Klikk her for kommentartråd

Endret av Elanee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en update for helgens arbeid

nå har jeg fått startet litt med selve kabinettet.

 

her er noen bilder.

 

her har jeg skjert til bunnplate og senket midtveggen i kabinettet ned i platen for å lage en solid midtvegg som skal gjøre kabinettet stivt.

15042008248im3.th.jpg

15042008249cc5.th.jpg

her holder jeg på å feste front,bakside,og topp fast...

bare sidedørene som vil bli avtagbare

16042008250ux0.th.jpg

16042008251fv6.th.jpg

16042008252fv9.th.jpg

 

Kommentartråd Her

Endret av Elanee
Lenke til kommentar

her er en ny Uadate for hva jeg har fått gjort i dag.

jeg fikk osså pumpen,radiator,slanger,vanntank,gpu og cpu kjøler fra Mircroplex

 

radiator med monterte vifter.tror kansje jeg må kjøpe en till eller en større når jeg får resten av delene mine til vannkjølinga

16042008256xs7.th.jpg

jeg kom ganske langt med kabinettet i dag har fått gjort det meste av utkjæringer osv.her har jeg laget hull til 2 vifter som skal trekke varmen ut av siderommet fra radiator og skjermen.

17042008270qq4.th.jpg

her har jeg laget hull til radiator viftene.

17042008271db4.th.jpg

sparklet over skruene og pusset så det ble jevnt.

17042008273qn6.th.jpg

bilde av radiator pumpe og tank.

16042008258ey6.th.jpg

 

kommer med en update litt senere i dag når jeg har fått testet alt i pcen skal ta noen bilder med vannkjøling og pc koblet på plass....skal starte pcen min må bruke den litt i dag,hehe har brukt serverpcen min til nå.

Lenke til kommentar

Update

 

har jobbet på spreng siden jeg kom hjem ... har fått all hardware montert og vannkjølinga opp å gå ..holder på å tømme loopen for luft nå ... jeg ser allerede forbedringene i temperaturene.

 

bilder av pcen montert og oppe å gå

picture001pk1.th.jpg

picture003vi9.th.jpg

picture018pz9.th.jpg

picture009ew3.th.jpg

sjekket temperatur forskjellene før jeg fikk vannkjøling og etter ..og de var faktisk ganske stor:D Før lå cpu på rund 50 grader nå ligger det på 20 , gpu lå på rund 65-70 nå ligger det på rund 40-45 hk har jeg ikke fått vannkjølt enda hadde problem med at det ble for varm uten cpu vifta som blåste på mofset kjølerne så jeg ble nødt til å sette inn et par midlertidige vifter

 

venter bare på mofset kjølerene og southbridge kjøleren til chipset fra England så blir det ny loop :D skulle få delene i løpet av uka vist ikke posten er forsinket da :/

 

Kommentartråd Her

Endret av Elanee
Lenke til kommentar

fikk hentelapp fra posten i dag .. skal inn å hente pakken fra microplex

får den nye radiatoren og et par meter til med vannrør siden jeg ikke hadde nokk... så blir en update når jeg har hentet den

 

 

fått alt opp å gå nå. lar resultatet tale selv:)

 

picture033af5.th.jpg

picture040zk3.th.jpg

picture035mi1.th.jpg

Endret av Elanee
Lenke til kommentar

neste plan var sidevinduet på døra jeg hadde tenk å sandblåse denne teininga inn i glasset ...må forandre litt på den før jeg skjerer ut til sandblåsing ..... eller evt teine den oppå en teip som beskytter ruten når jeg sandblåser... vist teipen er bra å teine på:D

 

her er bildet jeg tenke skulle vere på sideruta'

picture037kp6.th.jpg

Lenke til kommentar

hei

 

aner ikke hva som er galt ... spilte litt cellfactor i dag mårres før jeg gikk ut ...da jeg kom inn igjenn var skjermen svart men pcen var i gang... så jeg restartet maskinen men får ikke noe bilde ...så er sikkert skjermkortet som har tatt kvelden :(:(

 

har prøvd det meste nå skal prøve et par ting til så får jeg se om jeg får fikset det

vist ikke må jeg skaffe nytt.. kan osså vere hk da men skal prøve et annet kort for å sjekke

 

 

tok fra hverandre alt og sjekket at alle vannblokker var som de skulle og alle kabler og da funket det pew pew glad ikke det vare noe som var ødelagd

Endret av Elanee
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

en stund siden update nå men her er en altså

 

har fått nye deler ting på salg fra microplex og netshop

 

var en tur å fikk tak i noen ekstra deler til dremmelen min + lakk vannslipepapir og sparkel

 

her er noen bilder

delene fra microplex og netshop + tinga jeg kjøpte i dag

16052008375qu1.th.jpg

19052008381zp8.th.jpg

 

kjøpte noen graverings verktøy til dremmelen..tenkte det blir lettere og kansje penere å gravere isteden for å sandblåse ..må bruke plexiglass da men det går fint som du ser her ble ikke test resultatet så allerverst

19052008379xv9.th.jpg

 

venter på at komplett skal få inn age of conan slik at de sender meg mitt andre 8800gtx kort + spillet ... de skulle få det inn den 23 så sender de alt i lag da

Endret av Elanee
Lenke til kommentar

hei bli en liten update i dag osså

 

har bort ferdig alle hull slik at jeg fikk grovsparklet en gang nå før jeg legger meg :) montert LEDs i kabinett føttene slik at det er klar til å koblest til ... de LED ene lyste ganske bra skal uploade et bilde. så fort jeg får i gang pcen min igjenn ...atm ligger den montert på gulvet ...hadde for lite destilisert vann til å få fylt opp så tar en tur inn på apoteket i mårra ...

kommer en litt støre update i mårra altså

 

bilde av foten i mørket

20052008382yi3.th.jpg

 

Kommentartråd Her

Endret av Elanee
Lenke til kommentar

update som lovet er her.

 

 

i dag har jeg grunnet og nettopp sprayet 2 lag med svart farge så nå begynner det å ligne noe

21052008394rc3.th.jpg

21052008396kj6.th.jpg

 

hmm pcen min lå i deler på gulvet men jeg må bruke den i dag så slik ser det ut nå ... ikke serlig ryddig nei:D

 

21052008398eq1.th.jpg

Endret av Elanee
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

tenke jeg skulle poste temperaturene jeg får med systemet mitt.

 

jeg fant ut jeg ble nødt til å ha en radiator etter skjermkortene får å kjøle vannet litt før det går over til hk ellers er temperaturen på vannet litt for høg til å kjøle hk ettersom at 8800 gtx korta lager så mye varme blir vannet ganske varmt etter å ha passert de

 

temperaturene er ikke allverden atm siden det er trope dager utenfor her i bergen:D

 

temperaturene ligger på her i disse sommerdagen på:

CPU core 1 Idle:50C CPU core temp varierer ettersom hvilken kjerne

CPU core 1 Load:56C den bruker med ca lik load vist her mellom

CPU core 2 Idle:49C kjernene.

CPU core 2 Load:55C

GPU 1 Idle:51 som en ser ligger det ene kortet høgere enn det

GPU 1 Load:58 andre som kommer av at vannet blir varmet opp

GPU 2 Idle:56 etter å ha passert det første.

GPU 2 Load:66

Motherboard idle::41 ambefalt temp fra produsenten ligger på rundt45C

Motherboard load:46 så en ser at å kjøle ned vannet etter GPU ene

ikke var så dumpt temp lå på over 45C før jeg

gjorde dette.

Endret av Elanee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...