Gå til innhold

Aprilfest 2008 - Dewil - Kun ting med hjul


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg likte godt høggerbildene, men "Kun ting med hjul" passer jo strengt talt ikke. Ingen av dem har jo hjul!
Jo, det er et hjul på det øverste (til venstre for den orange varebilen)... Vet ikke om det står fast i noe dog.

 

Uansett - det er jo noe som har hatt hjul en gang, og det er mange av bildene hans som ikke avbilder hjulene i seg selv. Sånnsett er det innenfor ;-)

Lenke til kommentar

Tolkningen av hva som er et hjul og ikke kan være forskjellig. selv om man ikke ser de så lett eksisterer de i høyeste grad kanskje litt mange hjul på en bil. Dessuten skal bildene avbilde ting med hjul.

Og en ting med hjul kan være så mangt. De er overalt.

Det meste som er rundt kan defineres et hjul, det kommer bare an på bruken ;)

 

En bil har f.eks. et reimhjul, hjullager, svinghjul osv..

Så selv om de ikke synes er de der ;) sånn når det gjelder bil hvertfall.

 

Hjulet kan jo også være fiktivt som f.eks. bildet mitt fra 2. april, spinnin Spicewheel... Kreativitet er også en viktig egenskap

 

Takker for kommentarer ;)

 

 

 

9. april

Flaks i uflaks:

post-26623-1207853488_thumb.jpg

 

Manuell instilling:

Blender 2

Lukker 1/100

iso 100

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
På bilde 10 april er motivet litt "midt på"

Her kunne du med fordel løftet kamera litt oppover.

 

Var noen vinduer som ikke passet helt inn i bakgrunnen så jeg ville ikke ta de med, ser nå at det er litt mye i forgrunnen.

 

 

10. April

post-26623-1207863594_thumb.jpg

 

Enig med bObleJet at det blir litt pysete med usle 7" lcd nå fremover ja. Jeg jobber med montering av tv og vi har faktisk montert en 32" lcd inni en båt hvor tv'n ble satt i en heis så den kom opp av en benk. Kan hende noe av det samme er tilfellet her`?

 

Fikk også ny vidvinkel i går som jeg var ute en tur nå og testet på bilen til min søster, ble ganske kult faktisk.

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Til i dag skal vinterhjulene være byttet. Da passer det med et hjulbilde ;)

 

Hjulboltene pleier som regel å sitte fast og det pleier gjerne selve hjulet også ;)

 

Her er hvertfall et lite bilde av problem området :p

Her fra en Porsche:

post-26623-1208187554_thumb.jpg

 

Titanbolter var jo en selvfølge på en sportsbil.

De veier vesentlig mindre enn en vanlig bolt.

 

Manuell:

f/4

1/60

iso 1250

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

15. April

Her kommer dagens bilde..

Det er en macro shot med en ganske kraftig vignett på siste bildet...

Det regnet som bare det når jeg skulle ta bilder så jeg fant frem solbrilla mi og tok et macro bilde av logoen på den som er laser gravert inn i brilla.

Er litt i tvil om selve brilla har mye med hjul å gjøre men merket Harley Davidson har jo mye med hjul å gjøre. Logoen er ca en cm bred.

 

 

Reversert 50mm med hjelp fra Tamron 70-300mm f 4-5.6. Mitt første bilde tatt på denne måten. Håper jeg får forståelse for at jeg brukte et "hjelpe objektiv".

 

 

Jeg har ikke klart å bestemme meg for hvilket bilde av disse to som får være med videre.

Håper noen her ser seg ut en favoritt så jeg får en mening om hvilket jeg skal bruke...

 

Bilde 1:

post-26623-1208278163.jpg

 

Bilde 2:

post-26623-1208278156.jpg

 

For de som er interessert i oppsettet og hvor

nærme jeg klarte å gå kan titte her:

 

 

her er utsnittet på ca 3mm og bildet er ikke croppet.

post-26623-1208278168.jpg

post-26623-1208278177.jpg

 

 

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Harley Davidson solbriller må godtas som innefor utfordringen.

 

Jeg kunne tenkt meg at du hadde gått litt lenger unna, slik at vi hadde sett deler av logoen og mer av brillen.

 

Tom

 

Det var også en god ide. Som sagt første gang jeg har snudd en linse for å ta macro bilder. Blir nok flere bilder på denne måten. Må bare finne en måte å få festet linsene til hverandre.

Lenke til kommentar

Oj, oj, oj.. Det går smått med bilder om dagen. Dårlig med inspirasjon tenker jeg..

 

Uansett. var med lillesøster og skrudde sammen litt mer av motoren til Trans Am'en hennes på fredag. Ble et bilde ut av den turen. Bildet er av kamkjedet som går mellom veiva og kammen. På kammen sitter det støtstenger som igjen dytter på ventil løfterene som (riktig tenkt) "løfter" ventilene i toppen på blokka.

 

Uansett.. her er bildet:

Jeg har kjørt opp isoen for å få en litt mer møkkete industiell look. Blokka var jo tross alt nyvasket...

 

18. April:

post-26623-1208721451_thumb.jpg

 

exif:

f1.8

1/200

Lenke til kommentar

Fikk besøk av en 1929 modell Ford Model A i dag...

 

post-26623-1208976945_thumb.jpg

 

f/8

1/1250

Iso 1600

 

Iso 1600 var dessverre en bommert fra min side. Glemte å sjekke instillinger før jeg tok bilder.

 

Ble litt ivrig av meg da se..

 

Sniker med et bilde av bilen min sammen med forden også. Er litt usikker på om jeg skal ha med dette bildet i stedenfor.

post-26623-1208977465_thumb.jpg

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Fikk besøk av en 1929 modell Ford Model A i dag...

 

post-26623-1208976945_thumb.jpg

 

f/8

1/1250

Iso 1600

 

Iso 1600 var dessverre en bommert fra min side. Glemte å sjekke instillinger før jeg tok bilder.

 

Ble litt ivrig av meg da se..

 

Fort gjort å bli ivrig..gjør det samme selv.

Men bildet ble bra likevel det :)

Synd med stolpen og ledningene (hatobjekt nr 1)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...