Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Sendte link til denne tråden til min pivot i helga. Hun kommer snart til å delta her, og har mange spørsmål rundt dette med wings. I går snakket hun om at det er begrensinger å være jente å ha med seg manlig wing. Gleder meg å sette meg inn i den kvinnelige delen av denne aktiviteten også.

 

Nå skal jeg dra å trene på Elixia i håp om å treffe Sandy der. Men siden hun er på et gym hvor hun utelukket er eneste dame i salen, må hun trene på Haralds eller et av de andre litt mer mannsdominerte studioa i byen :fun:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
***

 

Altså, det du sier her kunne jeg ikke vært mer enig i.

 

Men jeg finner ikke dette helt i tråd med det jeg leser i denne tråden, hverken ifra deg eller div andre.

 

Dette fremstår som en ren; "Hvordan trikse og manipulere flest mulig til sengs" tråd.

 

Ingen tanke på motparten, kun seg selv og sitt seksualbehov.

 

Du vet sex krever 2 parter.. Jeg akter ikke å tro at jenter/gutter gjør noe de ikke vil (selv om de sikkert også finnes)..

 

Og hvordan du føler den fremstår er jo din sak:) Helt allright.. Ser ikke at du har noe annet enn negativt å tilføye så er ingen vits å poste her :) Ikke kast bort tiden din.. jeg har nevnt få områder PU kan brukes i, slutt og vær trangsynt..

Lenke til kommentar
***

 

Altså, det du sier her kunne jeg ikke vært mer enig i.

 

Men jeg finner ikke dette helt i tråd med det jeg leser i denne tråden, hverken ifra deg eller div andre.

 

Dette fremstår som en ren; "Hvordan trikse og manipulere flest mulig til sengs" tråd.

 

Ingen tanke på motparten, kun seg selv og sitt seksualbehov.

 

Du har svært liten tiltro til motparten. Du må tro de er virkelig tilbakestående.

Jeg for min del tror ikke en dame tenker med hjertet eller hjernen når de blir utsatt for en PUA. Derimot tenker de med behov og sin seksuelle aktivitet, og ikke minst seg selv

 

Skal se den dame som mener at "wow. Han har jeg kjent i 5 minutter, han bare vil jeg ha barn med og gifte meg med. Han er garantert min om jeg tar han med hjem og suger han i 8 timer. kanskje om jeg lar han grise skikkelig med meg vil han forelske seg i meg for evig tid".

 

 

Damer vet hva de går til når de treffer en PUA, de er bare glad for å endelig møte en som lar de få utspill for sine skitne fantasier :)

Lenke til kommentar
***

 

Altså, det du sier her kunne jeg ikke vært mer enig i.

 

Men jeg finner ikke dette helt i tråd med det jeg leser i denne tråden, hverken ifra deg eller div andre.

 

Dette fremstår som en ren; "Hvordan trikse og manipulere flest mulig til sengs" tråd.

 

Ingen tanke på motparten, kun seg selv og sitt seksualbehov.

 

Du vet sex krever 2 parter.. Jeg akter ikke å tro at jenter/gutter gjør noe de ikke vil (selv om de sikkert også finnes)..

 

Og hvordan du føler den fremstår er jo din sak:) Helt allright.. Ser ikke at du har noe annet enn negativt å tilføye så er ingen vits å poste her :) Ikke kast bort tiden din.. jeg har nevnt få områder PU kan brukes i, slutt og vær trangsynt..

 

Nå kan det vel diskuteres hva som skal til for å kalle noe manipulasjon. Folk legger jo litt forskjellige ting i begrepet, og grensen mellom å manipulere og generell påvirkning kan til tider være ullen. Men hele essensen er jo å påvirke noen til å gjøre noe annet enn de ellers ville ha gjort, ellers er det jo ingen mening i alle "PUA-triksene", om man ikek får folk til å gjøre noe annet, så kunne man jo bare oppført seg helt valgfritt. Om det de gjør er bedre eller dårligere enn alternativet kan jo også helt sikkert diskuteres. Forsåvidt også om de gjør noe de "ikke vil" alle gjør jo noen de "ikke vil" fra tid til annen i den betynding at man avogtil gjør ting man skulle ønske man hadde gjort annerledes (dvs angrer på) enten pga at all informasjon ikek var tilgjengelig på tidspunktet, eller en kortvarig mental tåke :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Damer vet hva de går til når de treffer en PUA, de er bare glad for å endelig møte en som lar de få utspill for sine skitne fantasier :)

 

Hmm, på hvilken måte vet de det?

 

Puaopplegget er altså kun sexrelatert?

 

Nei, det er det blitt sagt flere ganger at det ikke er. Jeg sier det flere andre har sagt, PU er MYE mer enn det og sjekke damer.

 

Og om hvis det kun skulle være sexrelatert er det bare bra. Ta opp hvilken som helst sex bok og du vil fort finne ut at det er enormt mange seksuelt frustrerte kvinner der ute. Det er godt over 50% av kvinner som aldri har hatt en orgasme under samleie også.

Hva ville vært bedre for en slik kvinne og treffe en person vet hva han driver med, og ikke er redd for at kvinner er minst like seksuelle vesner som oss menn.

 

To make it short:

Skal du angripe burde du vite mer før du angriper.

Lenke til kommentar
Og om hvis det kun skulle være sexrelatert er det bare bra. Ta opp hvilken som helst sex bok og du vil fort finne ut at det er enormt mange seksuelt frustrerte kvinner der ute. Det er godt over 50% av kvinner som aldri har hatt en orgasme under samleie også.

Hva ville vært bedre for en slik kvinne og treffe en person vet hva han driver med, og ikke er redd for at kvinner er minst like seksuelle vesner som oss menn.

 

Bare poengtere at når det gjelder kvinners orgasme, så er faktisk det viktigste at jenta sjøl veit hva hun driver med, hehe. Det hjelper ikke hvor enormt mye skillz karen har dersom dama ikke kjenner sin egen kropp, tør å si ifra hvordan hun vil ha det og ikke minst klarer å slippe seg løs. Det gutter må bli flinkere til i den settinga, er å skape en trygg og god ramme hvor hun får følelsen av at hun er heldig utvalgt av en fyr som faktisk synes at hun er verdens diggeste, og som ikke vil annet enn at hun skal dele alle grisertankene sine med han. Og der kan jeg tenke meg at flere PUA's sikkert er ganske gode. ;)

 

Forøvrig håper jeg PUM har gjort leksa si og lest motebilaget i Finansavisa i helga? Rosa skjorter er heeelt ut.. :)

 

Skulle forresten ønske at dere hadde latt den der dansegreia tidligere i tråden ligge. Trur ikke det finnes noe heitere enn folk som er gode til å danse og som åpenbart koser seg glugg med det de driver med, men fordi det bare virker sleskt og briefete dersom man gjør det på et utested, skjønner jeg at noen pu-metoder likevel må tas i bruk innimellom, hehe. Hvis man er god til å danse kan man fungere som eye candy til tross for manglende høyde tilogmed.

 

PUA: Kneskader er for feigiser. Jeg har også det, men lar det stå til likefullt. Som jente slipper jeg riktignok unna ved å bare humpe litt rundt, men jeg er av det rause slaget, så du kan få låne moovsa mine hvis du vil. ;)

Lenke til kommentar

Kan jeg få høre en situasjon på et utested der settingen tilsier at det er helt kult å breakdance på gulvet, og rulle rundt i andres øl og møkk? Ikke at jeg nødvendigvis er en forhåndshater, men gi meg gjerne eksempel på en setting der det passer inn! :p

Lenke til kommentar
Kan jeg få høre en situasjon på et utested der settingen tilsier at det er helt kult å breakdance på gulvet, og rulle rundt i andres øl og møkk? Ikke at jeg nødvendigvis er en forhåndshater, men gi meg gjerne eksempel på en setting der det passer inn! :p

 

Det passer aldri inn. :) Ikke bare fordi det, som du sier, alltid er ekstremt møkkete på dansegulv, men også fordi det krever så stor plass at du framstår brautete (og sannsynligvis ekstremt drita) idet du begynner å svinge med beina. I tillegg så har du jo denne skrytefaktoren jeg nevnte. Hvis du trudde jeg mente at det var kult å jåledanse på et utested, så leste du feil. :)

 

Men jeg opplevde forresten noe insanely kult på Garage for en tid tilbake. Jeg har dansa hele livet, men er latterlig mongo på koreografi. Er dog rimelig god på å møte andre i deres steg, og improvisere rundt dette. I underetasjen spilte de god og glad musikk, og jentene mine og jeg humpa og hadde det gøy. Til høyre for meg var det fyr som var helt in the zone, og uten at han merka det, begynte jeg å danse bak han. Kompisene og venninnene mine gliste og fulgte med, og det endte med at vi dansa sammen resten av kvelden, med høy energi og uten å snakke sammen i det hele tatt. Var et helt perfekt MTV moment hvor vi utfylte hverandre 100 %. Hadde vi stått på et dansegulv i tradisjonell forstand hadde det blitt litt voldsomt og briefete, og ikke minst eksluderende, men fordi vi bare var opptatte av å ha det mest mulig gøy med hverandres kropper (jadaaa...), var det ikke noe rulling på gulvet involvert. Jeg husker ikke hvordan fyren så ut, og det hele endte med at vi måtte bandasjere rompa til ei venninne utenfor fordi hun hadde detti ned trappa og tredd ræva ned på et glasskår, men den staten der er noe jeg henter fram dersom det er småkjipt på byen eller i andre sosiale settinger hvor jeg heller ønsker å være litt sharp og glad. Det å bruse innvendig er noe jeg bare opplever når jeg danser, derfor er den situasjonen perfekt for å trigge de følelsene. :o)

Endret av SandyEyeCandy
Lenke til kommentar

@Sony123:

Jeg foreslår at du forsøker å nyansere synet ditt rundt PU. Det er galt å angripe kunnskap; kunnskap i seg selv er ikke god eller negativ, det er handlingene man velger å utføre basert på den som er gode eller dårlige. Ja, denne kunnskapen kan potensielt brukes til å gjøre mye skade og ødelegge personer, men omtrent all kunnskap kan vinkles til å brukes til det destruktive. Potensielt kan en psykolog bruke kunnskapen sin til å gjøre pasientene sine sykere, en bilmekaniker ødelegge bilene til kundene sine og en politiker manipulere massene til å gjøre ondt. Dette gjør ikke verken psykologi, bilmekanikk eller retorikk (eller dem som driver med det) til noe ondt.

 

Men nettopp på grunn av makten som følger med denne kunnskapen er det viktig at de som formidler kunnskapen også kommer med betraktninger rundt det moralske aspektet (noe jeg har inntrykk av at de fleste guruene gjør). Basert på antall ganger det er nevnt i tråden trenger jeg vel egentlig ikke å nevne at "leave her better than you found her" er blitt et slags mantra blant mange PUA'er, men siden du allikevel fortsetter å angripe PU føler jeg at det er på sin plass.

Lenke til kommentar
Basert på antall ganger det er nevnt i tråden trenger jeg vel egentlig ikke å nevne at "leave her better than you found her" er blitt et slags mantra blant mange PUA'er, men siden du allikevel fortsetter å angripe PU føler jeg at det er på sin plass.

 

Nå hjelper det ikke så veldig mye med et mantra, det som avgjør om det er moralsk rett er hva du gjør, ikke hvilket motto du har. Det er jo ganske tydlig at endel som plasserer seg i PUA-gruppen i mine øyne ikke følger det mantraet særlig godt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Rosa Skjorter er HELT UT.

 

Å kjøpe skjorter er dog et mareritt her i Norge. Det er få steder som har et skikkelig utvalg, og dessuten er det overraskende lite slimfit her i landet. La oss med en gang fastslå folkens at det er bedre å betale blodpris for en skjorte som passer, fremfor å kjøpe 10 stykker på salg.

 

For dere som er usikre på kles kjøp anbefales det å ta med en venninne som kan bistå i skjortevalget. Rettere sagt: Ha henne med på hele klesturen om du er usikker.

 

Når du ikke skal ha Casual Nice kler kryr det av små sjapper i Oslo som byr på mye kult, men dog anbefales Barcelona og London som shoppingsentre. Praha, Bratislava, Budapest er preget av dårlig utvalg. Paris er SVINEDYRT men har sykt mye kult. Wien og andre storbyer er som Oslo. Har dog ikke vært i Milano, men hører mye positivt fra stedet. NYC er selvfølgelig et mekka.

 

Bruk tid på å finne din stil. Du må ikke handel (som PUA påpeker) på Zenon og andre superdyre butikker. Dog bør du ha slimfit når du handler skjorter og annet tøy. Posete klær blir for meg bare ekkelt....

 

 

Baggy er for tjukkaser som vil skjule det de har. Og stiller hos meg dårlig an for å komme i forhandlingsfasen.

 

 

 

 

Dansing derimot kan vi mene mye forskjellig om. Jeg er ikke en Michael Jackson på gulvet, men heller en Chris Brown :)Helt sant

 

 

 

Denne posten var selvfølgelig full av DHV og bør tas med en klype salt :) Men wtf, alt for å fange interessen til Sandy :yes:

Lenke til kommentar
Basert på antall ganger det er nevnt i tråden trenger jeg vel egentlig ikke å nevne at "leave her better than you found her" er blitt et slags mantra blant mange PUA'er, men siden du allikevel fortsetter å angripe PU føler jeg at det er på sin plass.

 

Nå hjelper det ikke så veldig mye med et mantra, det som avgjør om det er moralsk rett er hva du gjør, ikke hvilket motto du har. Det er jo ganske tydlig at endel som plasserer seg i PUA-gruppen i mine øyne ikke følger det mantraet særlig godt.

 

AtW

Det er de som er på "The dark side of PUA" som er umoralske, ikke Pick-Up i seg selv. Hvorfor skal det være umoralsk eller uetisk å utvikle seg selv samtidig som man lærer seg hvordan sosiale relasjoner fungerer? Hvordan man vil bruke kunnskapen er opp til den enkelte..

 

For det første så kan man jo ikke lære hvordan det fungerer uten å interaktere med andre mennesker, så hvordan læringen foregår er relvant for det moralske aspektet. I tilegg er det ganske mange oppfordringer/føringer/forslag/fortellinger i tråden om hvordan man skal applisere kunnskapen. I tilegg til endel påstander om hva man kan oppnå med kunnskapen. Det er ikke akkurat som denne tråden kun handler om sosialpsykologi utifra et kunnskapsmessig synspunkt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Basert på antall ganger det er nevnt i tråden trenger jeg vel egentlig ikke å nevne at "leave her better than you found her" er blitt et slags mantra blant mange PUA'er, men siden du allikevel fortsetter å angripe PU føler jeg at det er på sin plass.

 

Nå hjelper det ikke så veldig mye med et mantra, det som avgjør om det er moralsk rett er hva du gjør, ikke hvilket motto du har. Det er jo ganske tydlig at endel som plasserer seg i PUA-gruppen i mine øyne ikke følger det mantraet særlig godt.

 

AtW

Da burde en kritisere disse individene og ikke gruppen de plasserer seg i. Jeg støtter meg forøvrig til det Raijin sier og håper at Sony123 vil velge korrekt tråd neste gang han bestemmer seg for å dele sin moralske indignasjon med oss.

 

Jeg tar gjerne diskusjonen med ham der om det skulle være ønskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...