Gå til innhold

Endelig handlet dSLR - endte opp med 40D!


Anbefalte innlegg

Jeg har sjekket og testet, spurt og tafset, gransket pixler og studert ISO-støy.I nesten et år!!! Før jeg til slutt bestemte meg for å kjøpe Canon 40D.

 

En av grunnene til at jeg brukte så lang tid, er i hovedsak at jeg måtte spare penger :-).

Men jeg må innrømme at forvirringen min har vært komplett hele veien. Alle systemene jeg har studert har sine sterke og svake sider, men Canon var egentlig et av mine siste valg det meste av veien.

 

Pentax, var første valg, deretter begynte jeg å studere Olympus, så Nikon. Og endte opp med canon:

 

40D m/kit 17-85 IS USM

Canon 70-200 2.8L

Speedlight 430EX

Batterigrep + ekstra batteri.

Veske (egentlig sekk)

 

Alt kjøpt hos JapanPhoto i Drammen. Litt dyrere enn netthandel, men synes de var ganske konkuransedyktige på Canon. (Jeg vet om 30D-kampanjen, men valgte likevel 40D).

Mye penger på en gang + førstegangskjøp av dSLR = handle av fagfolk...veldig fornøyd så langt.

 

Første inntrykk av kamera? Helt fantastisk! Utrolig responsivt og kjapt. Presis autofokus, selv i dårlig lys. Bildestøy er helt ubetydelig til mitt bruk, selv på ISO 1600. (har lite sammenligningsgrunnlag, da jeg tok spranget rett fra kompakt-kamera).

 

Neste på innkjøps-lista er mono-/tripod, vidvinkel-zoom (10-20mm) og muligens et macro-objektiv.

 

Legger ved en link til de første bildene jeg har tatt med kameraet. De første bildene er tatt med kit-linse og innebygd blits. De fire siste er tatt innendørs om kvelden med 70-200 uten blits. Det aller siste er tatt i ISO 1600. Bildene 1, 8 og 9 har hatt en liten runde med bildebehandling. http://www.torarne.com/galleri2/

 

Kom gjerne med inspill.

 

Jeg gleder meg virkelig til å lære mer om dette kameraet :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken sekk endte du opp med?

 

Denne: http://www.japanphoto.no/product/vesker/lo...rekker-classic/

 

...med et godt avslag på prisen. Regner med at det er bedre marginer på slikt utstyr enn på kameraer.

 

Det er en fin sekk, med plass til mye utstyr.

 

Det er det jeg liker å gå i butikk å handle. Man får god hjelp, og innimellom så får en god pris på noe.

 

Tom

Lenke til kommentar

Gratulerer!

 

Har oppgradert fra 350 til 40 for to uker siden. 350en er et flott kamera men 40D gir en helt annen kvalitets følelse. Har utroligt mange avanserte funksjoner samt at det kan settes opp slik du ønsker (bildestiler osv) Meget fornøyd så langt. Lettere å håndtere om en har litt større hender enn den gjennomsnittlige japaner er det også.

Har kjøpt en sigma 18-200 OS (stabilisert) samt en sigma 10-20mm som jeg er svært fornøyd med så langt. Kjerringa overtar 350en min med en sigma 17-70mm.

Ble et dyrt kamera, da jeg måtte bestikke kjerringa med nye tallerkener, suppefat osv.. samt et nytt spisebord. Men det var det vel verd..

 

Kjempebra kamera, meget fornøyd, det tror jeg du blir også.

 

Kjøpte mitt kamera i butikk jeg også, i Hong Kong.. Ikke norsk garanti (gjelder i HK og Kina) satser på at det går bra, har aldri hatt noe krøll med 350en..

 

 

Egil

Lenke til kommentar
Ble et dyrt kamera, da jeg måtte bestikke kjerringa med nye tallerkener, suppefat osv.. samt et nytt spisebord. Men det var det vel verd..

 

He-he! Ja, det blir fort dyrt når en skal ta med alle kostnader... Selv må jeg grave ny drenering rundt kjelleren til sommeren, som en del av "avtalen" :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...