stalegjelsten Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hei! Jeg la inn Fedora Core 4 i mai eller noe sånt, så i går fant jeg ut at jeg godt kunne trengt den plassen jeg hadde brukt til det på noe annet og åpner derfor partition magic. Jeg sletter partisjonen og resizer windows partisjonen slik at den får hele disken. Jeg lar resizingen stå over natten og når jeg nå kommer hjem så ser jeg at jeg ikke får startet opp windows siden jeg har glemt å slette grub. Grub kjører i en BASH-lignende kommandolinjemodus, og jeg kommer ikke forbi den, så jeg får ikke bootet opp windows. Noen som vet om det er mulig for meg å boote windows på noen måte? Slette Grub? Jeg har også en annen disk, men den har ikke hatt linux på seg, jeg slettet en partisjon på den også i går, men tviler på at det har noe med saken å gjøre.. Jeg takker mye for alle svar, mest siden foredraget mitt som jeg skal holde på skolen i morgen ligger på PC-en... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Du må legge inn Windows sin bootloader på nytt. Start Windows-CDen, og velg reparasjonsmoduset. Når du kjem til kommandolinja, skriv du: fixmbr Lenke til kommentar
stalegjelsten Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Tusen, tusen takk, skal prøve det nå! Edit: Hurra!! Endret 11. oktober 2005 av b_penguin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå