[heisum] Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 er de pcene man kan få kjøpt på coop bra eller er de ganske dårlig? er det noen som har en pc derfra? vurderer å kjøpe en pc derfra! Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 De er på høyde med andre Pc'er ved den prisen de har. I følge dinside.no har de faktisk bra prissetting også, så de kan anbefales dersom du ønsker en ferdig satt sammen pc. RTP Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Dem er jo ikke "state of the art", men som sagt før meg; til den prisen er det et ENORMT bra tilbud, og masse ytelse pr. krone! EDIT: velkommen til forumet forresten Endret 10. april 2005 av Alph3z Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg har en bærbar "Coop" PC som jeg er svært godt fornøyd med. Jeg har ingen ting å utsette på den. Den er rask, stillegående, er bra utstyrt og dekker mitt behov på en bra måte. Noen synes skjermoppløsningen er for dårlig, men jeg synes den er passe for en 15" skjerm. Felles for Coop og Lidl er vel at de selger bra spesifiserte maskiner til bra pris. De er definitivt ikke "bare møkk". Om du er fornøyd med konfigurasjonen som tilbys kan du trygt kjøpe. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Nå eier jeg ikke en slik PC, men har fått 'gleden' av å knote på en Coop PC hos en bekjent, og egentlig vil jeg si at den er relativt grei. Det du må være litt (Coop) Obs på er at kvaliteten på selve chassiet ikke er helt i topp; dette er nok et punkt som du ikke klarer å tilfredstille helt i denne prisklassen. Men ellers var det en kjapp og fin PC egentlig; prisen tatt i betrakning. Så om du ikke reiser for mye (utsetter maskinen for diverse ting) eller er særlig kravstor av deg; så kan jeg egentlig anbefale denne PC'en. Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Hva spesifikt er bedre med "dyrere" PC'er slik som du ser det. Hva mener du med kvaliteten på chassiset? RTP Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Kan trygt formidle at Medion 42200 / 95072 som selges som "Cybercom" på Prix er meget bra for sin prisklasse. DVD-brenneren på den er meget rask og bra, og har veldig bred støtte for mange billigplate-merker. Vifte-løsningen er trinnløs, ikke bare 2-3 trinn som mange bærbare har, dermed bråker den ekstremt sjeldent når vifta går, samt at vifta går veldig sjeldent, uten at maskinen blir særlig varm. Grafikken er nesten like bra som på ATI RM 9700, denne maskinen har 9650 turbo 64MB, som er en M11-core med like mange pipelines, er klokket opp som standard i forhold til f,.eks ATI RM9700 på AOPEN sine 1557 modeller. Skjermen er OK, dvs en 6 av 10 når det gjelder lysstyrke, sammenlignet med f,eks 1557 som er en 7 av 10, eller CL56 som er en 8 av 10 på skalaen. Siden skjermen er på bare 1024x768, så bruker ikke GPU'en så intense krefter heller på å kjøre windows normalt, det kan bli litt trangt innimellom for noen, men ofte er det mer behagelig å sitte å se på 1024x768 på en bærbar 15" enn å måtte sitte nærmere på en 1400x1050 på samme bærbar. Batteritiden ligger på ca 3.5 til 4 timer reellt under normal bruk, surfing, litt video, litt applikasjonsbruk osv. (på en gjenomsnittlig 20-50% CPU bruk). Ellers har den 7-2 kortleser(e), 3XUSB2.0, firewire osv. TV-kort løsningen som følger med er kortplass-basert (PCMCIA) og er elendig, men den klarer man seg fint uten, dvs. man må ikke ha det kortet tilstede hvis man synes det er til bry. Programvaren til TV-kortet er også elendig. Hardisken er på bare 4200RPM, men det må visst være en veldig effektiv/rask "4200" HD, for den yter like bra som de fleste bærbare jeg har prøvd med 5400RPM disk i, derfor har ikke dette vært et emne som har opptatt meg i så mye som ett eneste sekund mens jeg har hatt maskinen, den booter fint opp i Windows XP med ca 40 programmer installert ferdig på 10-14 sekunder. Ellers er maskinen helt topp, den er ikke så pen å se på, men er mye mer stabil, mye stillere, og gir mye mer for pengene enn 1557-serien fra Aopen som har mye problemer og dårlig DVD-brenner. Jeg har hatt begge modellene, og sitter nå med PRIX-bærbare, ikke angret ett sekund siden. PS: Den har en stygg gulltekst på utsiden av lokket som sier "Cybercom", som ser litt jalla ut, men det viste seg å være klistrebokstaver som jeg tok av uten problemer, så da ble den raskt mye finere å se på. Designen er på linje med CL56/1557 stilmessig, dvs. ikke verdens peneste, men det finnes styggere, og den er forholdsvis slank. veier rundt 2.5-3Kg. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Hardisken er på bare 4200RPM, men det må visst være en veldig effektiv/rask "4200" HD, for den yter like bra som de fleste bærbare jeg har prøvd med 5400RPM disk i, derfor har ikke dette vært et emne som har opptatt meg i så mye som ett eneste sekund mens jeg har hatt maskinen, den booter fint opp i Windows XP med ca 40 programmer installert ferdig på 10-14 sekunder. Min maskin kjøpt for tre uker siden hadde 5400rpm disk (Samsung MP0804H). Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Det er det på den jeg har nå også, jeg kjøpte en før nyttår også, samme tilbud, men 1000 kr dyrere, ikke TV-kort, og bare 4200RPM, men den gir nesten ingen merkbar forskjell på harddisk ytelse av en eller annen grunn når jeg testet de opp mot hverandre. Veldig fornøyd er jeg ihvertfall til tross for det noe "umoderne" utseendet på selve kassa, og har vel en av de beste DVD-brennerne jeg har prøvd på en bærbar som holder det den lover fra papiret (Pioneer DVR-K14L 8X +/- DL RW). Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Noen som kan sitere litt priser og spec på coop pc'en? Istedenfor bare å skrive "den" og "coop pc'en"? Så blir det litt lettere for oss outsidere å lese! Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Har ikke reflektert over at kassa er "umoderne", men bare at navnet Cybercom høres litt "jalla" ut;-) Jeg så at du skrev at du ikke var helt fornøyd med TV kortet. Det er jeg forsåvidt enig i, men jeg fant en "Power Cinema 3.0 Update" på http://www.medion.co.uk/ som jeg synes bedret mottakingen litt. Jeg har ikke prøvd det noe særlig, men brukte den for å ta opp 24 forrige søndag siden det kolliderte med programønskene til andre i huset. Det ble slettes ikke verst. Fint å høre at DVD brenneren er bra. Jeg har ikke brukt den til annet enn å ta backup av recovery katalogene før jeg fjerner dem fra harddisken. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Fattern kjøpte stasjonær PC fra coop. den var hvertfall rimelig knall Meget bra utstyrt for å være ferdig-PC Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Noen som kan sitere litt priser og spec på coop pc'en? Istedenfor bare å skrive "den" og "coop pc'en"? Så blir det litt lettere for oss outsidere å lese! Det står litt om den her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=112004 http://www.dinside.no/php/art.php?id=117820 Men antakelig er den ikke å få kjøpt om dagen. Coop pleier bare å ha partier som selges ut i løpet av noen dager. Neste gang de kommer med bærbar er det sikkert en bedre maskin eller billigere. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Pentium-M Dothan 1.7ghz, Award Bios, ATI Radeon Mobility 9540 turbo med 64MB eget dedikert grafikkminne. >Både minne og kjernen på ATI RM kortet er klokket opp i hardwaren, har M11 kjerne med like mange pipelines som ATI RM9700. Siden det er klokket opp i hardwaren som standard, rater det like raskt eller en smule raskere enn et "standard" RM 9700 i enkelte tilfeller hvor mengden RAM ikke har så mye å si i forskjellen på 64 > 128MB. 1024X768 XGA oppløsning på skjerm, lysstyrke-kvalitet = 6 eller 7 på en skala fra 1-10. Skråvinkel-innsyn 7(8) av 10. 80GB 5400 RPM Samsung MP0804H (klikkløs, dvs ingen irriterende klikklyder som enkelte 2.5 tommer disker har.) 512MB ram (standard PC2800, stabil og god ram). 8X DVD-brenner RW +/- DL (Pioneer DVR-K14L) 4800mwh batteri, gir ca 3.5 - 4 timer batteritid under normal bruk. Ingen produsent-reklamelogo i BIOS/oppstart, heller ingen nevneverdig logo på selve maskinen, så selve kassa/maskinen er ganske diskre/nøytral for de som liker det. 1X Firewire port 3X USB2.0 port 7-2 kortleser (MMC,SD etc. de vanligste minnekort typene) 1XIR highspeed sender/mottager 1X WLAN 2200BG (Intel) 54mbps 801.1B/G 1X 100Mbps RJ/fysisk nettverkskontakt/nettkort (Intel) 1XS-Video UT, gir overraskende godt skarpt bilde ut på TV i forhold til mange andre løsninger med S-Video ut. 1X DVI-ut (1X VGA-adapterplugg følger med så man kan bruke den mot eldre monitorer). 3X audio inn/ut, justerbar, dvs. man kan velge hva som skal være ut/inn i softwaren i tillegg til standard line ut, speaker ut, mic in oppsett + en phono-UT i SPDIF format. 1X touchpad, som fungerer som forventet, ikke bedre, ikke dårligere. 1X tastatur som fungerer litt bedre enn forventet, er stabilt og gir ikke så lett etter som på endel andre "plast" løsninger. Knappene har et støy/klikknivå på 2(3) av 10 (hvorav 10 er mest støy/høyest klikk) når man taster løs på dem. 1X "reisemus" med ledning(ikke trådløs) følger med og 1X robust bæreveske 1X pakke med software ,litt spill, drivere følger med + manualer. 1X elendig TV-kort følger med som ekstern-løsning og fjernkontroll, fungerer dårlig. 1X trinnløs ekstremt stillegående vifte, som i tillegg til å være ekstremt stillegående når den først går, så starter den ikke opp med "turbospin" lyd hvert 5 minutt som mange andre "stillegående" Centrino baserte maskiner gjør. Denne maskinen har gjort seg fortjent til å kalles en "Centrino" i den hentydning av at Centrino-løsningen var ment å være strømsparende og så lydløs som mulig i konseptet. Det aller beste med denne maskinen totalt sett (bortsett fra TV-kortet) så fungerer faktisk absolutt alt på den som forventet eller bedre. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Har ikke reflektert over at kassa er "umoderne", men bare at navnet Cybercom høres litt "jalla" ut;-) Jeg så at du skrev at du ikke var helt fornøyd med TV kortet. Det er jeg forsåvidt enig i, men jeg fant en "Power Cinema 3.0 Update" på http://www.medion.co.uk/ som jeg synes bedret mottakingen litt. Jeg har ikke prøvd det noe særlig, men brukte den for å ta opp 24 forrige søndag siden det kolliderte med programønskene til andre i huset. Det ble slettes ikke verst. Fint å høre at DVD brenneren er bra. Jeg har ikke brukt den til annet enn å ta backup av recovery katalogene før jeg fjerner dem fra harddisken. Ja mente navnet "Cybercom" også. Hvis du ikke liker navnet, så kan det tas av selvom logoen på lokket ser ut som om det er metallbokstaver som er "plantet" ned i dekselet. Sjansen for at en av bokstavene faller av med tiden er også stor, sånn jeg fant ut de bare var klistremerker. Hvis du ikke har prøvd den til DVD-film brenning enda har du virkelig noe å glede deg til, det oser kvalitet lang vei hver gang jeg brenner filmer med den, og den brenner faktisk i 8X på mange billigmerker og ikke i 6X som mange bærbare slimlimes gjør. TV-tuneren synes jeg "designen" og tungvindtheten til softwaren var alt for glorete. først må man inn på en hovedmeny, for så å velge "TV" istedet for å bare kunne se på ren TV direkte med en gang via en knapp f.eks. Ledningen som følger med TV-kortet var også for kort, slik av man må "bøye" kortet nesten for at den skal rekke frem til en av USB inngangene. Litt leit at den henter strøm fra USB når det er et PSMCIA kort (eller bare et merkelig MMC-kort?) så det ble veldig klossete og knotete etter min mening, da er det bedre å kjøpe en USB-stick TV-kort løsning istedet for den enorme klumpen de leverte med maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå