Gå til innhold

Brad's - Treningslogg (HST)


Brad

Anbefalte innlegg

14. April. 2011

 

Knebøy 3x12 - 60 kg

Skråbenk Manualer 2x12 - 17,5 kg på første sett og 15 kg på andre settet

Roing Bredt 2x12 - 9 klumper på første sett og 10 på andre settet

Arnoldspress 2x12 - 10 kg på første sett og 7,5 på andre settet

Bicepscurl 2x12 - 17 kg

Tricepspress 2x12 -19 kg

+ Mageøvelser

 

Meget god økt! Fornøyd med meg selv, og motivasjon er bra. Ser fram til å gå ned litt i fettprosent mot sommeren og få tydelige abs. Skal prøve å få lagt ut bilder av den slætne kroppen min, vist det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

16. April.

 

Knebøy 3x12 - De to første setta 65 kg, det siste settet 62,5 kg

 

Skråbenk Manualer 2x12 - 17,5 kg på det første settet og 15 kg på det andre settet

 

Roing Bredt 2x12 - 9 klumper

 

Arnoldspress 2x12 - 10 kg

 

Bicepscurl 2x12 - 19 kg

 

Tricepspress 2x12 - 19 kg på det første settet og 20 kg på det andre settet

 

Maksa også i benkpress i dag. 75 kg

 

Meget fornøyd med økta, den var hard som bare faen, men klarte å gjennomføre den bra.

Deilig å være ferdig med 12 reps, syntes det har vært veldig hardt.

 

God helg, og god påske!

Lenke til kommentar

Oppdatering!

 

18. April

 

Knebøy 3x8 - 67,5 kg

 

Skråbenk Manualer 3x8 17,5 kg

 

Roing Bredt 3x8 - 10 klumper

 

Arnoldspress 2x8 - 10 kg

 

Bicepscurl 2x8 - 19 kg

 

Tricepspress 2x22 kg

 

 

19. April

 

Knebøy 3x8 - 70 kg

 

Skråbenk Manuaer - 17,5 kg

 

Roing Bredt 3x8 - 10 klumper

 

Arnoldspress 2x8 - 10 kg

 

Bicepscurl 2x8 - 20 kg

 

Tricepspress 2x8 - 24 kg

 

 

Er litt stress med at det er så dårlig utvalg på treningsstudioet i form av vekter.

På øvelser som skråbenk og arnoldspress er jeg nødt til å hoppe fra 10 - 12,5 - 15 - 17,5 - 20 kg osv.

 

Tips til hvordan jeg skal gjøre det?

Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg for å slutte med RYP, syntes det ikke er noe for meg. Og det blir litt vanskelig ettersom studioet jeg trener på har dårlig utvalg i manual vekter.

 

Lurer da på hva jeg skal begynne med? Har trent aktivt i snart 1 år nå, og leser veldig mye om trening så vil ikke si jeg er helt nybegynner.

 

Er ute etter et program som trener masse rygg, armer, abs og bryst, masse overkropp generelt, og med knebøy 1 dag. Føler jeg er veldig sterk i beina i forhold til overkroppen, og nå som snøen er borte går jeg utrolig mye harde turer i fjellet, så beina får kjørt seg der også.

 

3 dagers program er nok hva jeg må ha, blir vanskelig med et 4 dagers.

 

Er det noen som har noen forslag, evt. spørsmål?

Lenke til kommentar

Begynte med myo-reps i dag jeg. Masse av de samme øvelsene som inngår med RYP men bruker myo-reps metoden.

 

Treningsøkt:

 

Knebøy - 50 kg

20 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 (25)

 

Roing Bredt - 7 "klumper"

24 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 (25)

 

Bicepscurl - 16,5 kg

21 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 (25)

 

Skråbenk Manualer - 10 kg

24 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 (25)

 

Tricepspress (bruker scoobypress) - 16,5 kg

23 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 (25)

 

Flyes med manualer - 7,5 kg

25 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 (25)

 

+ Mageøvelser

 

Må si meg veldig fornøyd med treningen, følte det var intensivt og hardt, og jeg gikk hjem igjen med en god følelse, som jeg ikke har gjort på en stund.

 

Første gang jeg prøver myo-reps metoden, så vart nok ikke helt optimalt. Litt vanskelig å beregne utmattelsespunktet, men vart sånn ca. Kommer til å bruke de 2 neste øktene til å forberede meg litt, finne ut hva slags øvelser jeg skal gjøre og hva slags vekt jeg skal begynne på.

 

Neste uke drar jeg til Spania en uke på ferie, så da tar jeg helt fri og lader meg opp til jeg kommer hjem.

 

Setter pris på kommentarer :)

Endret av Brad
Lenke til kommentar

Nei, myo-reps startes vanligvis med høyrep, så senkes det etterhvert.

 

Brad, om du ikke tar mer enn 20 armhevinger er det en finfin øvelse å kjøre myo-reps på. Da kan du droppe skråbenken og flyes.

Det skal jeg teste, men tror jeg klarer rundt 30-40 stykker maks. Men det skal jeg finne ut.

Har du erfaringer med myo-reps? Følte det var mye mer effektivt og intenst en vanlig standard trening.

Lenke til kommentar

Nei

 

Ah.. Har lest masse om myoreps på myrevolution, men har tydligvis misforstått kraftig..

Så, -nå har jeg prøvd å sette meg inn i det, men kan du gi meg en kort innføring av det grunnleggende som er lett å forstå, storken?

 

Artikkelserien er egentlig plassen for å lære seg rundt det ;) Myo-reps har vært endret ganske mye før det ble slik det er i dag (ble kalt ladders før den tid igjen), men i det siste har det blitt et veldig bra program mener jeg.

 

 

Nei, myo-reps startes vanligvis med høyrep, så senkes det etterhvert.

 

Brad, om du ikke tar mer enn 20 armhevinger er det en finfin øvelse å kjøre myo-reps på. Da kan du droppe skråbenken og flyes.

Det skal jeg teste, men tror jeg klarer rundt 30-40 stykker maks. Men det skal jeg finne ut.

Har du erfaringer med myo-reps? Følte det var mye mer effektivt og intenst en vanlig standard trening.

Med veldig streng teknikk skal jeg love deg at du klarer redusere antallet ;) Treffer brystmusklene som pokker også, så absolutt en knall øvelse.

 

Har drevet litt på/av de siste 2 månedene med myo-reps, føler at teknikken sitter bedre nå - kan være lett å brenne seg ut i starten av for korte pauser eller for tung belastning. Digger myo-reps siden det er så tidseffektivt.

 

Særlig roing der du kan kjenne melkesyra pumper mellom skulderbladene - det er det bare myo-reps som har fremkalt hos meg :p

 

 

 

Lenke til kommentar

Da gjennomførte jeg min første kardioøkt på flere måneder.

Vart overrasket over formen, hadde trodd den skulle være litt dårligere enn hva den var.

 

Jeg løpte 2.3 kilometer på 23.32 minutter og brente 326 kalorier sto det. Vet ikke hvor nøyaktig det er. Brukte et løpe program på mobilen med gps. Veldig morsomt å se hvor mye man har løpt og hvor fort og ser kart over der du har løpt. Hadde en gjennomsnittsfart på 5.9 km.

 

Fant meg en fin runde. Asfalt 50% av veien og skogløype/traktorløype som blir brukt som skiløype om vinteren 50% ca. Veldig fint med kupert tærreng de siste 50%.

 

Kommer til å fortsette med denne runden å har som mål å forbedre tiden for hver gang.

 

Høres det bra ut?

Lenke til kommentar

Nei

 

Ah.. Har lest masse om myoreps på myrevolution, men har tydligvis misforstått kraftig..

Så, -nå har jeg prøvd å sette meg inn i det, men kan du gi meg en kort innføring av det grunnleggende som er lett å forstå, storken?

 

Artikkelserien er egentlig plassen for å lære seg rundt det ;) Myo-reps har vært endret ganske mye før det ble slik det er i dag (ble kalt ladders før den tid igjen), men i det siste har det blitt et veldig bra program mener jeg.

 

 

Nei, myo-reps startes vanligvis med høyrep, så senkes det etterhvert.

 

Brad, om du ikke tar mer enn 20 armhevinger er det en finfin øvelse å kjøre myo-reps på. Da kan du droppe skråbenken og flyes.

Det skal jeg teste, men tror jeg klarer rundt 30-40 stykker maks. Men det skal jeg finne ut.

Har du erfaringer med myo-reps? Følte det var mye mer effektivt og intenst en vanlig standard trening.

Med veldig streng teknikk skal jeg love deg at du klarer redusere antallet ;) Treffer brystmusklene som pokker også, så absolutt en knall øvelse.

 

Har drevet litt på/av de siste 2 månedene med myo-reps, føler at teknikken sitter bedre nå - kan være lett å brenne seg ut i starten av for korte pauser eller for tung belastning. Digger myo-reps siden det er så tidseffektivt.

 

Særlig roing der du kan kjenne melkesyra pumper mellom skulderbladene - det er det bare myo-reps som har fremkalt hos meg :p

Hvilken øvelse er det snakk om Storken?

Føler jeg mangler en øvelse som tar godt på skulderbladene.

Lenke til kommentar

Da kommer jeg med et lite formbilde. Det ligger i førsteposten Er selv veldig motstander av å ta bilde av meg selv i speilet på den måten der, men har ikke så mange andre muligheter, så la gå. Shame on me.

 

 

Målet er å gå ned noen få prosent i fettprosent og øke styrken litt frem til sommeren. Kommer med nytt formbilde etter 2-3 måneder.

Endret av Brad
Lenke til kommentar

Da kommer jeg med et lite formbilde. Er selv veldig motstander av å ta bilde av meg selv i speilet på den måten der, men har ikke så mange andre muligheter, så la gå. Shame on me.

 

mlqh4x.jpg

 

Målet er å gå ned noen få prosent i fettprosent og øke styrken litt frem til sommeren. Kommer med nytt formbilde etter 2-3 måneder.

 

 

Du har ikke lyst å legge alle formbildene i førstepost, så det blir lettere å se forskjell?

Lenke til kommentar

Da kommer jeg med et lite formbilde. Er selv veldig motstander av å ta bilde av meg selv i speilet på den måten der, men har ikke så mange andre muligheter, så la gå. Shame on me.

 

mlqh4x.jpg

 

Målet er å gå ned noen få prosent i fettprosent og øke styrken litt frem til sommeren. Kommer med nytt formbilde etter 2-3 måneder.

 

 

Du har ikke lyst å legge alle formbildene i førstepost, så det blir lettere å se forskjell?

Da har jeg gjort det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...