Oculus Rift - la alt til rette for konkurrentene
Det er rart å tenke på at Oculus Rift har vært noe vi har ønsket oss i snart 4 år nå. Med Sonys Morpheus og Steam sitt Re Vive på vei, har de ventet for lenge?
Virtual Reality (VR) har vært på alles lepper helt siden Oculus Rift ble annonsert. Mange har fått sine versjoner via Kickstarter-donasjoner (utviklerutgave) - og fått lekt seg noe. Ut av det har det blitt lansert mange konsept rundt bruk av brillene.
Mange ble begeistret når selve John Carmack ble COT. Mannen som på mange måter har hivet etter den siste teknologien innen spillmotorer. Som og har strevet etter lav responstid og høy bilderate.
Nå som Facebook eier prosjektet føler jeg at ting har begynt å roe seg. Og nå kommer konkurrentene på rad og rekke. Til og med lanseres de før Oculus Rift selv står klar. Hvor flaut er ikke det?
Det virker mest som at Oculus Rift blir sett på som en pioner innenfor virtuell virkelighet. Uten de ville vi nok ikke hatt det utvalget vi ser komme i nærmeste framtid. Nå betyr det ikke at Oculus Rift blir irrelevant når den først lanseres. Forskjellen blir markedet den kommer inn i. Den hadde sjansen til å fullstendig endre spillmarkedet. Dessverre ble de hindret av stadige forbedringer og hiv etter perfeksjonisme.
Til tros for dette skal vi selvsagt takke Oculus Rift for å ha gjort virtuell virkelighet populær igjen. Det er heller ingen tvil om at de satte alt til rette for andre ved å presse spillutviklere til å kaste seg på bølgen. Virtuell virkelighet vil nok om relativt kort tid ta spill til det neste nivået,
0 kommentarer
Anbefalte kommentarer
Det er ingen kommentarer å vise.