De 10 bud, i butikken
1. Butikken åpner ikke fem på,ti på, eller kvart på. Den åpner kl (la oss si) 09.00. Den stenger heller ikke 5 - 15 minutter etter tiden, om du ser betjeningen i butikken utover åpningstiden har de sannsynligvis noe annet å gjøre enn å snakke med deg.2. Du har ikke rett på byttingmed mindre det er avtalt på forhånd eller butikken/kjeden annonserer med åpent kjøp. Alt annet er opp til betjeningen.3. Prisen står på varenog er ikke ment som et forslag, om du synes det er for mye har du ikke bruk for varen.4. Du sparer ikke pengerpå tilbudsvarer, om varen koster 400,- i dag og kostet 600,- i forrige uke sparer du ikke 200,-, du bruker 400,-. Det er i dag du trenger varen.5. Du får ikke rabatt.Hvis butikker gir rabatter er prisene i utgangspunktet for høye, så ikke spør.6. Du trenger ikke posepå varer som enkelt går i lommen, eller som uansett vil ha mer enn 50% av sin masse utenfor bæreposen.7. Ikke alle varer er født like.Dersom du har sett en lignende vare til en tredjedel av prisen en annen plass er det stor sannsynlighet for at det ikke er samme vare. Kvalitetsforsjeller vises desverre ikke i fargen.8. Betjeningen driter iom du har eget firma, så om du ikke ønsker å ta med deg kvitteringen ut av butikken sier du "nei takk". På den måten slipper du å bli menneske nr 3275 i dag som kommer med en kjedelig kommentar om at du ikke får noe igjen alikevel.9: Det er ikke betjeningens feilat varen er priset til 299,- i stedet for 300,-. Om du ikke liker det, se om du finner en butikk hvor dette ikke forekommer, og handle der. (lykke til).10. Du fanger flere fluermed honning enn med eddik, så et lite smil og litt ydmykhet hjelper godt når du vil oppnå noe hos betjeningen.
4 kommentarer
Anbefalte kommentarer