Etter mye lesing, og mye spekulering på hvorfor Jim Keller valgte i April å returnere til AMD har jeg kommet opp med en teori.
Ikke alle her vet hvem Jim Keller er, men jeg skal gi en kort introduksjon.
Jim Keller er vel det man kan kalde for en Veteran CPU-arkitekt, han er en av de største moderne CPU-arkitektene.
Keller jobbet hos DEC i mange år, hvor han jobbet med noen av de reskeste Alpha prosessorne ved den tid. Derblandt fant man den første Clustered Integer Core/Clustered Multi-
Ping handler om å sende ørsmå datapakker til en enhet over IP (Internet Protocol) for å se om nettverksenheten er tilgjengelig - enheten svarer ved å sende en datapakke tilbake. Det brukes også for å måle rundetiden mellom enhetene - Maskin1 til maskin2, og tilbake. Jeg vil snakke om rundetiden (respons/pingtid).
De aller fleste gamere setter store krav til lav pingtid
Og ikke uten grunn. Jeg ønsker å dra frem spill som f.eks Counter-Strike (HL1). Dette er et spill som er veldig kravstort n