wrath666 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Kort spm: Hvordan fikser man bilde i adresselinjen? Slik som på hw.no for eksempel? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 <link rel="shortcut icon" href="logo.jpg" type="image/x-icon"> Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 <link rel="shortcut icon" href="logo.jpg" type="image/x-icon"> 5642618[/snapback] Tja, det blir da feil. image/x-icon referer til filformatet ICO, ikkje JPG. Om du skal bruke eit JPEG-bilde som favicon må du bruke image/jpeg. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 <link rel="shortcut icon" href="logo.jpg" type="image/x-icon"> 5642618[/snapback] Tja, det blir da feil. image/x-icon referer til filformatet ICO, ikkje JPG. Om du skal bruke eit JPEG-bilde som favicon må du bruke image/jpeg. 5642748[/snapback] s-s-sorry Lenke til kommentar
resol Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 mange webservere som har sånn at du kan legge favicon.gif / .ico i root / i en mappe så får man det på alle sider i root / i den mappa også! da slipper du ha det på alle sider! Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Finnes mange programmer som lager .ico av bildefilene dine. Jeg brukte en nettbasert en engang, bare lastet opp bildet på web så fikk du tilbake .ico i 2-3 formater i en .zip fil. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Finnes mange programmer som lager .ico av bildefilene dine. Jeg brukte en nettbasert en engang, bare lastet opp bildet på web så fikk du tilbake .ico i 2-3 formater i en .zip fil. 5646965[/snapback] Du skulle vel ikke tilfeldigvis ha URLen til den? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Finnes mange programmer som lager .ico av bildefilene dine. Jeg brukte en nettbasert en engang, bare lastet opp bildet på web så fikk du tilbake .ico i 2-3 formater i en .zip fil. 5646965[/snapback] Du skulle vel ikke tilfeldigvis ha URLen til den? 5646971[/snapback] Nei. Googlet bare på ".ico converter" elns. EDIT: Fant noe men tror ikke det var den jeg brukte: http://www.coolutils.com/Online-Image-Converter.php Endret 22. februar 2006 av -Teddy- Lenke til kommentar
Runar Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Det finnes også .ico addon til Photoshop, så du kan åpne .ico filer og redigere de i tillegg til å lage helt nye i Photoshop. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 <link rel="shortcut icon" href="logo.jpg" type="image/x-icon"> 5642618[/snapback] Skal denne bare under head? Jeg fikk den ikke til på virke, men det kan jo kanskje skyldes at start (home.no.net) har egen root-ico? Eller skulle det gå bra likevel? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 <link rel="shortcut icon" href="logo.jpg" type="image/x-icon"> 5642618[/snapback] Skal denne bare under head? Jeg fikk den ikke til på virke, men det kan jo kanskje skyldes at start (home.no.net) har egen root-ico? Eller skulle det gå bra likevel? 5654157[/snapback] Ja inne i head, men du burde kanskje rette på det Henrik Lied rettet opp. IE er ofte vrien for å få det til å virke, men Firefox fikser det i alle fall Lenke til kommentar
Speik Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Noen som ahr en link til Photoshop addonen som kan åpne/lagre som ico-filer? Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Google det neste gang Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 <link rel="shortcut icon" href="logo.jpg" type="image/x-icon"> 5642618[/snapback] Skal denne bare under head? Jeg fikk den ikke til på virke, men det kan jo kanskje skyldes at start (home.no.net) har egen root-ico? Eller skulle det gå bra likevel? 5654157[/snapback] Ja inne i head, men du burde kanskje rette på det Henrik Lied rettet opp. IE er ofte vrien for å få det til å virke, men Firefox fikser det i alle fall 5654217[/snapback] Jeg har byttet ut urlen med "gfx/logo.ico" (og jeg har prøvd å skrive .ICO) men det fungerer ikke Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hvis du bruke Ico fil så trenger du ikke å rette opp. Da skal den være som den er. Men hvis du har bilde så må du rette på det. Lenke til kommentar
2rZ Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Her kan du konvertere bilder, samt det står en liten forklaring. Man kan også legge ut såkalte animerte favicon-filer. http://www.html-kit.com/favicon/ By the way, det er ikke noen som vet hva jeg skal skrive i header.js for at det skal kommer på alle sidene, slik at jeg slipper å legge inn <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" > for hver side jeg lager. Lenke til kommentar
2rZ Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Bare glem det.. Fant ut av det selv! Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Hva er best å benytte av .ico og .jpg bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå