lobster Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg ønsker å skjule /index.php slik at jeg får mittdomene.no/?vis=hovedside Det beste ville også vært hvis jeg klarte å reskrive variabelene til mittdomene.no/vis/hovedside Har dere tips? Lenke til kommentar
gather Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 mod_rewrite... les på www.unrealized.org Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Viss du har få undersider er det antagligvis best å berre spesifisere rewritereglane sjølv: RewriteEngine on RewriteRule artikler/?$ /?vis=artikler RewriteRule info/?$ /?vis=info Lenke til kommentar
magikern Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 http://www.alistapart.com/articles/succeed/ jeg la opp en litt forbedret versjon av dette i en post her for ganske lenge siden, søk og du vil finne... Lenke til kommentar
qdos Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 mod_rewrite...les på www.unrealized.org 4690799[/snapback] Veldig bra artikkel gather, var akkurat det jeg var ute etter! Lenke til kommentar
qdos Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Det viser seg at min hoster ikke tillater bruk av mod_rewrite, så jeg kom ikke noe lenger allikevel. Ønsker helst at www.domene.no vises i adressefeltet, uansett hvilken side eller underkatalog som blir vist. Er det noen måter å gjøre dette på uten å bruke mod_rewrite? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Nei, mod_rewrite er eneste måte å rewrite URL på (i apache standard). Lenke til kommentar
qdos Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hva med å bruke frames for å holde adresselinjen statisk, burde ikke det være mulig? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Jo, men frames er "bad". Uanset, du kan ha en index.html frames, men du kan også ha et index.php include og ha variabler i url uten å vise index.php. så lenge du kan skrive www.domene.no og komme til samme side som www.domene.no/index.php. Da kan du også skrive www.domene.no/?var=foo&foo=bar som vil blir www.domene.no/index.php?var=foo&foo=bar Eks https://www.diskusjon.no/?showtopic=458588 Endret 7. mars 2006 av hotstian Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Nei, mod_rewrite er eneste måte å rewrite URL på (i apache standard). 5717629[/snapback] Tja, går an å lage en stygg hack med custom 404-side og hente ting ut manuelt fra adressen. Pent er det ikke, men det funker da. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Nei, mod_rewrite er eneste måte å rewrite URL på (i apache standard). 5717629[/snapback] Tja, går an å lage en stygg hack med custom 404-side og hente ting ut manuelt fra adressen. Pent er det ikke, men det funker da. 5718456[/snapback] Evt. å splitte opp IRI-ledda etter '/'. ...som i denne tutorialen, for eksempel: http://www.tutorio.com/tutorial/php-altern...e-friendly-urls Endret 7. mars 2006 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå