Qwseyvnd Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Hei folkens. Jeg lurer på om det går an å kjøpe en bolig verdi 4,5 millioner i sør-spania så leie den ut med panoramautsikt mot sjøen. Jeg låner 1 million kr, mamma 1 million, formue/aksjer 2,5 millioner kr om 1-2 år hvis aksjen stiger fortsatt, har 1,2 millioner kr i aksjer. + En 60 kvm leilighet verdi 2,2 millioner i Bergen med 1,16 millioner fellesgjeld. Der jeg har gjeld på den 1 million kr. er det bedre å la aksjen stige og jeg låne litt mer penger? PS: Er uføretrygdet, døv mann. Jeg vil våge noe og ta en del risiko. Jeg vet at jeg "kan" låne opptil 1,5-2 millioner kr når jeg mottar uførestønad. Endret 7. november 2010 av Qwseyvnd Lenke til kommentar
Illuminatum Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hei folkens. Jeg lurer på om det går an å kjøpe en bolig verdi 4,5 millioner i sør-spania så leie den ut med panoramautsikt mot sjøen. Jeg låner 1 million kr, mamma 1 million, formue/aksjer 2,5 millioner kr om 1-2 år hvis aksjen stiger fortsatt, har 1,2 millioner kr i aksjer. + En 60 kvm leilighet verdi 2,2 millioner i Bergen med 1,16 millioner fellesgjeld. Der jeg har gjeld på den 1 million kr. er det bedre å la aksjen stige og jeg låne litt mer penger? PS: Er uføretrygdet, døv mann. Jeg vil våge noe og ta en del risiko. Jeg vet at jeg "kan" låne opptil 1,5-2 millioner kr når jeg mottar uførestønad. Sjelden du kan satse på dobling av aksjeverdi på 1-2 år. Ellers må du leie ut for ca 170.000 i året, bare for å dekke kapitalkostnadene. Driftsutgifter er kanskje 50.000 i året, slik at du må leie ut for over 220.000 bare for å gå i balanse. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Hmm.. Hva med i Alanya, kjøpe 300 kvm leilighet med 6-7 soverom med 12-14 senger med basseng osv ? Jeg trenger ikke å låne mer enn 1-1,2 millioner kr. Så det er ikke en stort problem for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå