AnaXyd Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Heisann! Var og prøvekjørt en BMW 2010 530D her om dagen, og la merke til at interiørbelysningen om kvelden var helt perverst lekker: Så jeg følte at jeg måtte prøve å få til noe lignende i min egen bil, ettermarkeds. Man finner mye som lyser, men det å finne noe som lyser så fint og dus, er det vanskelig å få tak i. Har noen LED strips, men slik jeg har forstått det må man ikke gi LEDs mindre strøm enn de er designet for, så da blir det vanskelig. Noen som har noen tips, og produkter de anbefaler/vet om? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Du kan gjerne dempe lyset fra en LED ved å senke strømmen gjennom denne Akkurat hvordan stripes er satt opp vet jeg ikke (serie parallell), men for enkle LED er alt du trenger for å senke strømmen en større formotstand. Spenningen over LED er nærmest konstant uavhengig av strømmen. Ref vedlagt figur som viser typisk karaktestikk for noen enkle LED. Øverste del viser spenning over led vs strøm gjennom den. Nederste del viser lysstyrke vs strøm. Endret 13. september 2010 av Thorsen Lenke til kommentar
RIP Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Siden leds utvikler lite varme, kan du også legge et tøyfilter over. Da kan du også få justert fargen og skjult diodene. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) EL striper/wire kan være svaret du er ute etter, veldig lett å få skjult og gjvent dust lys. Var veldig populært blandt case moddere for en del år tilbake, men har ikke sett noen som selger disse nå. Edit: Det er en del på ebay som selger EL striper i alle slaks farger. Endret 25. september 2010 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå