Gå til innhold

Installere Intel SSD X25-V i Dell Precision 690 med SCSI


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å installere en Intel X25-V SATA SSD disk i en Dell Precision 690 (http://www.dell.com/us/en/gen/desktops/precn_690/pd.aspx?refid=precn_690&s=gen). En disk på 500 GB er allerede installert og det ser ut til at det er SCSI ifølge Datamaskinbehandling (noe jeg forøvrig synes er noe merkelig...)

 

Jeg har prøvd å sette inn SSD-disken på samme ledning som den andre harddisken. Disken finnes da i BIOS som INTEL SSD, og vises i Datamaskinbehandling når den er påslått. Problemet er at jeg ikke får formatert den og Intel SSD Toolbox v 1.2.0.000 sier bare SCSI not supported. På harddisken som allerede er installert gir SSD Toolbox følgende informasjon:

C: ATA ST3500641AS 465.7GB SCSI not supported

 

Etter dette tok jeg en omstart og la merke til følgende:

 

Dell SAS 5 Host Bus Adapter BIOS

 

og

 

AHCI BIOS NOT INSTALLED

 

Jeg antar etter litt googling at SSD-disken ikke kan "plugges på" samme ledning som den som allerede står i maskina pga at den tydeligvis er konfigurert som SCSI-disk.

 

Jeg har også prøvd å oppgradere firmware vha ISO og CD, men den finner ikke noen Intel SSD i det hele tatt.

 

Noen som har noen tips til meg og eventuelt andre med lignende problem?

 

Må jeg f.eks:

1. Oppgradere BIOS?

2. Oppgradere DELL SAS 5 kontrolleren?

3. Skifte ledning?

4. Andre ting?

 

Prøvde forøvrig også å formatere og aligne disken, men diskbehandling ville sa bare at en feil hadde oppstått når jeg prøvde å formatere disken.

 

Oppatering: Ser ikke ut til at AHCI støttes i XP, kun i Vista ifølge denne tråden: http://episteme.arstechnica.com/eve/forums/a/tpc/f/24609792/m/175000572931 - Har jeg en maskin som IKKE takler å ha en SSD installert?

Endret av SigTill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Dell Precision 690 supports up to five hard drives (four SAS; four SATA; or four SAS and one SATA boot)

 

Tipper du prøver å sette SSD disken din på en SAS port.

Noen SAS kontrollere støtter også SATA, men ikke alle.

Flytt SSD disken over på en SATA kontakt, så skal det fungere fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...