tho_kva2 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Har laget en annonse på PC-en som jeg har tenkt å selge.. Hadde vært bra med noen tips om det er noe jeg burde endre på! En ting jeg er ganske usikker på er prisen, rundt 4000kr? Beskrivelse: Har hatt PC-en i nærmere 3 år nå, og den funker fremdeles bra. Den er godt brukt og er ikke gjort noe spesielt med. Dette er en alt mulig maskin og vil funke til det meste. Spesifikasjoner: Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600, 2.40 GHz Minne/RAM: Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 (4Gb RAM) Harddisk: 600Gb (2disker, raid0) DVD/CD: Toshiba DVD-player (read only) Skjermkort: NVIDIA GeForce 8800 GT, 512 MB Lydkort: Creative SB X-Fi XtremeGamer Trådløst nettverkskort: Asus WL-138G V2 802.11b/g Wireless Network Adapter Innebygd minnekortleser Følger med: Genuine Vista Home Premium – 32bit PC dokumenter (XPS 420 brukerhåndbok og Dell datamaskiner og skjermer: Produktveiledning) CD’er med drivere (trådløst kort, lydkort og grafikkort) -- Hvis du vil kan jeg installere Vista +oppdateringer, drivere. Slik at den er klar for bruk med en gang. -- Send meg en mail om du er interessert eller bare lurer på noe! Pris: ?? Bilder: Endret 14. mars 2010 av tho_kva2 Lenke til kommentar
branick Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Jeg bil tørre å si såppass at om du får mer enn 2200/2300, så må du se på det som en bonus. Du kan kjøpe ny kraftigere maskin for ca 4500-4700 kroner i dag, så 4000 er ganske optimistisk. Men en god beskrivelse og et par bilder på finn vil nok dra opp prisen litt mer forhåpentligvis Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Jeg satt og kikka litt på denne tidligere og syns vel 4000 var i overkant optimistisk. Det er en grei maskin men den er jo 3 år gammel. Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Hvis jeg skal kjøpe noe som er brukt så gjør jeg det fordi jeg får det vesentlig billigere enn tilsvarende utstyr nytt enten det er skiutstyr, møbler, eller elektronisk utstyr. Utstyret ditt er 3 år gammelt og i dag får man nytt utstyr med samme ytelse til ca. 4500 med full garanti. Hva vil jeg da gi for utstyr brukt i tre år og ikke lenger har garanti/reklamasjonsmuligheter? Maks halv pris av hva jeg kunne fått tilsvarende nytt for. Jeg ser at mange som selger brukt datautstyr regner seg fram til hva utstyr med tilsvarende ytelse koster i dag, og trekker fra omtrent 10% for at det liksom skal være et godt kjøp. Jeg anbefaler aldri noen å kjøpe slikt utstyr. Selv om alt fungerer som da det var nytt blir alt elektronisk utstyr forringet av varme og bruk, og sjansen for at noe skal svikte øker for hvert år som går. Da jeg jobbet med drift så jeg at feilprosenten på hardware var betraktelig høyere på det eldre utstyret. Bare for å få muligheten til å reklamere i 3 år ville jeg glatt betalt 25% ekstra. Jeg betaler til og med 10% for å kjøpe fra en butikk med bra service (jf. Pixmania, o.a.) Mao. brukt utstyr har langt lavere verdi enn nytt med samme ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå