Gå til innhold

"Vektorisering" av logo - firmatips eller noen her?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger å få "vektorisert" en logo. Eneste jeg har, er grafikken fra hjemmesida til firmaet jeg lager webside for nå, og jeg kan ikke Illustrator e.l. programmer. Noen som har noen tips til firma som gjør slikt til en ikke altfor høy pris? Eller er det noen her som kan gjøre en slik jobb? Jeg vil ha et ordentlig resultat, og er ikke interessert i å sette bort oppdraget til folk som evt sitter med Illustrator før første - eller tiende gang. Må være noen som vet hva de driver med.

 

Moderatorer: Dersom jeg har postet i feil kategori, eller bryter reglene ved å søke etter folk som kan ta en jobb her, så bare si ifra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, mon jeg kan få lov til at "stjæle" denne tråd? Så slipper jeg jo for at oprette en magen til!

 

Jeg sidder nemlig og kæmper med et logo her. Jeg har forsøgt at bruge "trace bitmap" i Inkscape, men jeg kan simpelthen ikke gøre det pænt!

 

Er der nogen der kan hjælpe? Og måske endda fortælle hvordan man gør?

 

post-80798-1268399993,4105_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er der nogen der kan hjælpe? Og måske endda fortælle hvordan man gør?

 

post-80798-1268399993,4105_thumb.jpg

 

Selve logoen der er ikke noe problem å tegne opp. Legger ved den i SVG (zippet, forumet liker ikke svg-filer). Skal du ha teksten vektorisert er det også mulig, men det er en dags arbeid :p i hvertfall i Autocad som jeg bruker.

 

Ratleto sin er litt mer komplisert.

TransparentLogo.zip

Lenke til kommentar

Du får ikke til slikt i Autocad, ventle? Evt hvor mye skal du ha for jobben?

 

Hehe - nej, jeg har ingen kommercielle interesser indblandet. Jeg er bare ved at lave en plakat, og ville gerne lave vores logo gennemsigtigt, så det kunne placeres på en farvet baggrund, samt skalere det op uden at teksten på pixeleret ud i kanten. Jeg HÅBEDE, at der var en nem genvej, som jeg evt. selv kunne lære i Inkscape (hvor jeg er meget nybegynder).

 

Men jeg vil ikke bede nogen arbejde gratis for mig, naturligvis, og der er ingen penge involveret for mig selv. Jeg har et wacom tegnebræt, så det er vel bare at komme i gang - eller acceptere en lidt grimmere plakat! :-) Det er mest teksten, jeg har problemer med. Trace bitmap i Inkscape giver mig da en slags resultat - men rigtigt kønt er det ikke.

 

Men tak for rådene! Nu ved jeg i det mindste, at mit problem ikke er helt trivielt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...