Gå til innhold

Spill pc. Trenger tips !

Anbefalte innlegg

Laget en post tidligere om spill pc. Etter å ha lest en del har jeg satt opp denne.

Jeg har allerede mus + tastatur + skjerm + musematte

pcforslag.jpg

Strømforsyningen er med tanke på et kjøp av et ekstra skjermkort senere.

Vet at prosessoren kommer med en kjøler, men lurer på om den er dårlig/bråkete?.

Trenger vell en bedre for å overklokke/

* Hvordan trenger jeg? (som kan bestilles fra netshop?)

* Med tanke på ram i forhold til prisklassen er det bedre alternativer?, og burde jeg gå for mer ram?.

* Er det andre ting som er feil med oppsettet?

* Er datamaskinen pris/ytelses optimal?.

* Når det gjelder haddisk. Burde jeg kjøpe en mindre ssd harddisk og heller bruke pengene på 2x av seagate harddiskene (for raid)?.

Takk på forhånd for svar og tips.

-------------------------------------------------------------------------

[email protected] på msn :) <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her må jeg si at det ser ut som om du har gjort hjemmeleksa di svært, svært godt. Jeg tror du skal slite med å få en bedre maskin for den prisen, rett og slett. Veldig bra med "bang for the buck". Pris/ytelse er svært bra altså.

Jeg ville ikke valgt bort den SSD'en - Intels SSD'er er vanvittig gode. Jeg ville ikke kjøpt en mindre og 2x av de andre i RAID0.

Du trenger ikke mer enn 4GB RAM mtp. gaming. RAM-brikkene kjenner jeg ikke til, men er sikkert helt greie - rimelige er de også.

Stock CPU-kjøler skal være nok kjøling til en uclocket prosessor. Skal du clocke mye er det absolutt anbefalt å kjøpe en bedre kjøler. Stock-kjøleren bråker også noe mer enn de fleste andre kjølere, men er sjelden sjenerende ved liten belastning. Jeg valgte en stille kjøler til min i5, selv om jeg ikke clocker nevneverdig mye. Noctua har svært gode og stille CPU-kjølere, men de er dyre (og ganske stygge vifter). Velg uansett en CPU-kjøler der viften(e) kan byttes. Med tiden vil alle (nesten) vifter begynne å bråke.

Ellers kan du bare spørre om kabinettet, som jeg også har. Men kort fortalt - jeg kunne knapt anbefalt noe produkt varmere.

Lykke til med bygging!

Lenke til kommentar

Stockkjølere=crap. Støyer og yter vanvittig dårlig.

Noctua har fantastiske kjølere, som ikke er anywhere near stygge :p Det finnes billigere alternativer, som Xigmatek Dark Knight for eksempel. Nesten alt er bedre enn stock-kjøler, enten du skal klokke eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg oppfordrer deg sterkt til å velge memory fra Memory Support List(gigabyte ga-790xta-ud4). Minne som ikke er testet av produsent av hovedkortet er ikke å anbefale.

Det kan godt hende at prisen din øker en smule med det er verdt hver krone å kjøpe kompatibelt minne.

Et raskt søk forteller ofte om minnet er kompatibelt eller ikke. QVL er ofte dårlig oppdatert og kun ment som en pekepinn. Kun hatt problemer med minne 1 gang, og da brukte jeg minne fra QVL. Har ikke plukket noe fra de listene siden, og aldri hatt problemer.

Men jeg ser argumentet, for minnetrøbbel er et helv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...