heismann Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Heisann! Først og fremst, jeg har lite erfaring med hardware på bærbare maskiner, og spør her for å få noen inspill.. Maskinen min, en Dell XPS 1330, har begynt å hangle litt. Det ser ut til at det er skjermkortet som har tatt kvelden, et GeForce 8400 GS. Det begynte med at maskinen hang seg opp, skjermen ble grønn og rosa, og endte i følgende bluescreen: A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer. Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed. (...) Jeg har resten av teksten på bluescreenen, om noen lurer. Jeg rullet tilbake til forrige skjermkort-driver, og problemet så ut til å gi seg. For et døgn. Så var det tilbake igjen, og nå er skjermen bare grå. Maskinen starter, jeg får tastet passord og logget på (uten å se på skjermen at jeg gjør det), men ingenting av interesse vises på skjermen. Bare striper i forskjellige grånyanser. Så jeg tenker, med min begrensede kunnskap, at skjermkortet er defekt. Dermed spør jeg dere - hvilke muligheter har jeg? - Hvor mye vil det koste å sende den inn på reparasjon til DELL, tror dere? Jeg har vel uansett ikke garanti, nå som det har gått litt over to år siden jeg kjøpte den? - Er det greit å kjøpe et nytt skjermkort til en bærbar maskin og fikse dette selv? - Ellers noen tips - fyr løs! Takker på forhånd for all hjelp! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hvis du har hatt maskinen en stud ville jeg begynt med å rense den for støv. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Du kan jo eventuelt prøve å gå inn i sikkerhetsmodus og fjerne ALT som ligger der av drivere.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Dell + Nvidia 8400M = GPU defekt problemet som har rammet NV hardt. Du skal fortsatt ha reklamasjon på saken, så du kan reklamere til der hvor du har kjøpt den. Lenke til kommentar
heismann Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Takk for tips! Har snakket med DELL i dag, og reklamasjonsretten gjaldt fortsatt, så da kommer det en kar på døra på onsdag og skifter hovedkort + skjermkort. Nydelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå