Gå til innhold

Fake USB minne til salgs på QXL

Anbefalte innlegg

Pass opp for denne: http://www.qxl.no/pris/data-hardware/datalagring/usb-minne/ny-og-billig-kingston-512-gb/v/an600186732/.

I følge prisguide.no og kingston.com er den største kapasiteten de lager i dag 256GB. Som han selv svarer:

"hi ! jeg kjøpte hos norske nettbutikk, med garanti, og ikke i fra utenland. det er ikke fake. det ligger i uåpnet original pakker, og kan ikke åpne å kjøre program. hvordan skal jeg selger videre hvis jeg åpner? vil du eller de andre kjøpe? siste jeg er ikke tyske å lese."

Mitt neste spørsmål: "I følge nettsidene til Kingston lager de ikke større enheter enn 256GB og de ser ikke ut som den på bildet ditt. Du kan selv sjekke på kingston.com. Den på bildet ditt ser mere ut som en 16GB modell." har han enda ikke svart på. Han svarer heller ikke på om det følger med kopi av faktura i og med at den er kjøpt i norsk nettbutikk.

Det er ikke den eneste som selger fake Kingston USB minne på QXL, det er mye 128GB enheter til salgs. Ingen har kunnet dokumentere at gjenstandene de selger er ekte og virkelig har kapasiteten de sier.

(Om det er i feil forum, vennligst flytt. Takk)

Endret av Ned Flanders
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"hi ! jeg kjøpte hos norske nettbutikk, med garanti, og ikke i fra utenland. det er ikke fake. det ligger i uåpnet original pakker, og kan ikke åpne å kjøre program. hvordan skal jeg selger videre hvis jeg åpner? vil du eller de andre kjøpe? siste jeg er ikke tyske å lese."

HURRA!! For Google Translate sier nå jeg..

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Sendte mail til QXL om dette og fikk dette til svar den 26.02:

Takk for tilbakemelding angående dette. Jeg vil ta denne saken med sikkerhetssjefen vår da han har siste ord i slike saker, så får vi se hva vi kommer til å foreta oss i denne saken.

Vi ønsker deg en fin dag!

Med vennlig hilsen

Thomas

Nå har sikkkerhetssjefen sittet der i snart 1 uke med en finger langt oppe i r***** og øynene begravd i sin egen navle.

Finn.no har hatt lignende annonser og har fjernet dem raskt etter at det er påpekt at gjenstandene er fakes. Jeg vet ikke hvorfor QXL ikke gjør noe, en skulle tro at de har alt å tape på å forholde seg passiv. De er kanskje redde for sitt (frynsete) rykte?

Lenke til kommentar

En til, http://www.qxl.no/pris/data-hardware/datalagring/usb-minne/kingston-128gb-datatraveler-200/v/an600119510/. Den ble tidligere forsøkt solgt på Finn.no, og de fjernet den umiddelbart etter varsling.

Selger har ikke svart på noen spørsmål og systemet på QXL.no er at så lenge selger ikke svarer på spørsmålet er det kun synlig for selger og innlogget spørsmålsstiller. Det gjør det meget enkelt for useriøse selgere å kvitte seg med svindelprodukter.

Jeg stilte følgende spørsmål: "Kan du dokumentere at dette ikke er en fake ved å kjøre programmet på: http://www.heise.de/software/download/h2testw/50539 og poste resultatet i svaret?"

og "Du hadde vel dette til salgs på Finn.no for en stund siden, men ble kastet ut? Er det mulig å kjøre et testprogram på sticken før den betales? Bor ikke så langt unna Fredrikstad"

Selv etter gjentatte purringer på QXL.no har "sikkerhetsavdelingen" enda ikke tatt noen avgjørelse, fin tittel for en avdeling som antakeligvis ikke eksisterer.

Endret av Ned Flanders
Lenke til kommentar

hva er det som er fake på de?

Man greier rett & slett ikke selge EKTE Kingston 128GB til den prisen, no way. Veil. pris på disse er rundt 3000 kroner i Norge. I USA (newegg.com koster de ca. 2200)

Nettet oversvømmes av fake, et kjapt eksempel, Kingston 128GB for 180 kroner.. :!:

post-10740-1268179018,4383_thumb.jpg

Mindre lagringsplass eller noe?

De viser angivelig riktig størrelse i Windows ved første øyekast, men tester man dem så avslører de seg

, eller de har kapasitet, men av så dårlig kvalitet at det blir korrupte filer eller du mister lagrede data.

http://reviews.ebay.com/FAKE-SanDisk-Cruzer-USB-Flash-Drives-Exposed_W0QQugidZ10000000001456613

The fake will deceive you by displaying the 'false/oversize' capacity when you connect it to your PC, however they will NOT be able to store the data to the stated capacity.

So you MUST perform data test by writing a BIG (1GB/2GB/4GB/8GB) file to the usb drive, then READ back the same file from the usb drive to another location on your PC to compare. The READ back process is the only proven way to uncover its 'REAL' capacity.

A genuine USB flash drive will complete data transfer of a single 1GB file anywhere from 50 to 180 seconds writing to. Usually the writing time is twice as long as the reading time.

The fake will take an excessively long time (1 to 7 hours) only 'pretending' writing but the data was not actually being written. Hence when you try to read it back, it will claim data as being CORRUPT. Many have reported that many strange files/folders eg. 00000.000 will appear and you cannot delete them.

http://www.passmark.com/support/bit_fake_USB_detection.htm

Lenke til kommentar

En god side for å avsløre fake eBay selgere er denne: http://sosfakeflash.wordpress.com/. De har mange linker med bilder av produktene og hvordan de faker minnestørrelsen ved å endre FW på billige eller kasserte produkter.

Gratis testprogram som jeg har benyttet (tysk og engelsk) kan lastes ned herfra: http://www.heise.de/software/download/h2testw/50539. Pass på at USB minnet er tomt før du kjører det i og med at programmet er non-destructive og ikke vil forsøke å skrive/lese der det er data allerede.

Det er minst en slger til på QXL som selger "kjempekupp 128GB USB Minnepinne" http://www.qxl.no/pris/data-hardware/datalagring/usb-minne/se-her-128gb-leather-usb-flash-drive-usb20/v/an600470586/.

Endret av Ned Flanders
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en usbpinne på ebay for en stund siden. Skulle være 16gb tror jeg det var, men det viste seg at den bare var på 1gb. Jeg brukte en eller annen programvare for å identifisere flashbrikken som satt i den. Jeg kunne også endre den tilbake til opprinnelig størrelse, slik at den fungerte som en 1gb pinne. Det er rimelig enkelt å endre oppgitt størrelse på slike, og på ebay var det ihvertfall da veldig mye falske pinner til salgs.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en usbpinne på ebay for en stund siden. Skulle være 16gb tror jeg det var, men det viste seg at den bare var på 1gb. Jeg brukte en eller annen programvare for å identifisere flashbrikken som satt i den. Jeg kunne også endre den tilbake til opprinnelig størrelse, slik at den fungerte som en 1gb pinne. Det er rimelig enkelt å endre oppgitt størrelse på slike, og på ebay var det ihvertfall da veldig mye falske pinner til salgs.

Gått på samme blemme selv, men jeg kjøpte 3 stk da. Har du noen link til verktøyet du brukte?

Ebay har ihvertfall ikke blitt brukt til handle usb disk igjen.

Lenke til kommentar

Gått på samme blemme selv, men jeg kjøpte 3 stk da. Har du noen link til verktøyet du brukte?

Ebay har ihvertfall ikke blitt brukt til handle usb disk igjen.

Ikke sikker på om jeg tok vare på det. Det var noe kina-programvare. Fulgte en step-by-step, for alt var på kinesisk. Når jeg tenker meg om så lurer jeg på om jeg brukte èn prorgamvare til å identifisere flashminnet, og så brukte jeg navnet jeg fikk derfra til å finne rett programvare for å tilbakestille pinnen til riktig kapasitet. Så jeg tror programvaren var laget for akurat den flashen. Men det fantes for de fleste som er i omløp tror jeg. Jeg vet jeg var innom sosfakeflash-siden, og noen andre lignende sider. Sikkert der en plass jeg plukket opp løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...