lowlevel Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hei, Jeg kjøpte en Samsung Corby til datteren min i forrige uke. Hun var veldig fornøyd noen dager, men nå har det oppstått et problem. Hun kommer ikke lenger inn på telefonen for telefonlåsen er aktivert. Hun har ikke gjort det selv, men andre kan ha gjort det. Første gangen det skjedde kom det etter et antall ganger opp en melding om å taste PUK kode. Det ble gjort og telefonen virket bra igjen. I menyen for telefonlås status var det umulig å velge "AV" opsjon. Neste dag var det på`n igjen med at telefonen spurte om telefonlås kode. Denne gangen spør den ikke om PUK kode etter mange forsøk. Telefonen kan nå ikke lenger brukes. Hva kan jeg gjøre? Jeg har søkt på nettet, men finner ikke noe relevant. Lenke til kommentar
lowlevel Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Ingen som vet? Jeg ringte Samsung support og heller ikke de kunne svare. Lenke til kommentar
dags Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Det er vel vanlik å måtte taste PUK hvis man har tastet PIN feil tre ganger. Vedrørende personlig kode på Corby aktiviserer/deaktiverer du denne unner innstillinger-sikkerhet. Her velger du smartopplåsning og/eller sikkerhet. Men: Som regel er det nok å holde hengelåsikonet på skjermen nede noen sekunder for å åpne telefonen... Lenke til kommentar
dags Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Hei igjen. Jeg var nok litt rask med å svare deg. Denne funksjonen kan man slå av ved å gå inn i: innstillinger - sikkerhet - telefonlås - av - tast kode. Men; Kan hun ikke denne koden må du nok sende den inn til forhandler eller Samsung Norge for å re-sette den. Om du evt. kan laste ned/legge inn firmware fra nettet selv, kan det jo hende du blir kvitt problemet og alle andre personlige innstillinger også...? - Det er lov å håpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå