Gå til innhold

Beste kredittkort for dagligvarer og drivstoff?


krwl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag har jeg sagt opp mitt Eika-kort, etter endringen av betingelser ser jeg det ikke lenger hensiktsmessig å ha kort fra de.

Enig, det er begrenset hvor mange kort jeg gidder å ha. Jeg begrenser meg til toppen tre, og de bør ha gode betingelser. Dermed bli Eika-kortet klipt :)

 

Jeg hadde ingen problem med å få 365, men jeg har relativt høy inntekt og har ikke bolig eller billån. :shrug: Norwegian-kortet får man jo nærmest kastet etter seg, men det er faktisk et ganske bra kort -- spesielt siden gebyrene ved utenlandsbruk er såpass lave.

 

Kan man få avtalegiro på hele beløpet? Dersom det er mulig høres det ut som et fint Paypal-kort.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

For dagligvarer og drivstoff virker Cresco Car Premium som et greit kort. Jeg har tenkt å bytte fra Eika Gold til det som mitt hovedkort. Skal gi 3 % drivstoffrabatt uansett hvor du fyller, samt 1 % rabatt på alle øvrige kjøp. Slipper Trumf eller Coop kort som ikke gir rabatt hos konkurrerende dagligvarekjeder. Siden DnB håndterer det, regner jeg med at det går greit å få autogiro på hele beløpet. Bruker dessuten samme pin-kode som andre kort fra DnB (f.eks. Trumf Visa).

Lenke til kommentar

 

 

Kan man få avtalegiro på hele beløpet? Dersom det er mulig høres det ut som et fint Paypal-kort.

 

 

Ja. Som jeg skrev lengre oppe i denne tråden.

 

Bare å ta kontakt med kundeservice for 365-kortet

 

Ser at jeg kunne gjort det klarere, men tenkte på Norwegian-kortet. Dersom det ikke er vekslingspåslag på utenlandske valuta utgjør jo det en rabatt på rundt 1,75% på netthandel fra utlandet.

Lenke til kommentar

Skal se litt på dette selv.

Bruker unoX-rabattkort sporadisk når jeg fyller der ( ikke kredittkort)

Tenkte ikke noe mer på det, bruker det sikkert 5% av gangene jeg fyller og fikk 1100kr rett på konto automatisk.

 

Trumf fikk jeg vist automatisk registrer med skandiabankkort på kiwi og meny osv, ikke tenk noe på det bare ser trumf registrert i bankterminalen.

Fikk et brev nå med strekkode på 700kr , scanna det i kassa og vips 700 i rabatt.

Handler sikekrt 5% av varene på kiwi da den bare ligger der jeg jobber deltid.

 

Ved å finne kort som passer mine handlemønster/lokasjoner ser jeg nå at det helt gratis kan være mange fordeler.

De lurer deg jo til å ville handle på utvalgte butikker/kjeder, men med et a4liv så gjør man jo det uansett.

Endret av War
Lenke til kommentar

 

 

 

Kan man få avtalegiro på hele beløpet? Dersom det er mulig høres det ut som et fint Paypal-kort.

 

 

Ja. Som jeg skrev lengre oppe i denne tråden.

 

Bare å ta kontakt med kundeservice for 365-kortet

 

 

Ser at jeg kunne gjort det klarere, men tenkte på Norwegian-kortet. Dersom det ikke er vekslingspåslag på utenlandske valuta utgjør jo det en rabatt på rundt 1,75% på netthandel fra utlandet.

 

 

Hvis de ikke har endret i det siste, tilbyr Norwegian-kortet bare eFaktura, ikke AvtaleGiro.

 

Men valutapåslaget på 1,75 % slipper du vel ikke unna , verken hos Norwegian eller andre steder?

 

yABank, som flere nå vurderer som et godt alternativ (BankAxept), tilbyr til sammenligning bare ePost-faktura, ikke eFaktura eller AvtaleGiro.

 

Endret av nojac
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kan man få avtalegiro på hele beløpet? Dersom det er mulig høres det ut som et fint Paypal-kort.

 

 

Ja. Som jeg skrev lengre oppe i denne tråden.

 

Bare å ta kontakt med kundeservice for 365-kortet

 

 

Ser at jeg kunne gjort det klarere, men tenkte på Norwegian-kortet. Dersom det ikke er vekslingspåslag på utenlandske valuta utgjør jo det en rabatt på rundt 1,75% på netthandel fra utlandet.

 

 

Hvis de ikke har endret i det siste, tilbyr Norwegian-kortet bare eFaktura, ikke AvtaleGiro.

 

Men valutapåslaget på 1,75 % slipper du vel ikke unna , verken hos Norwegian eller andre steder?

 

yABank, som flere nå vurderer som et godt alternativ (BankAxept), tilbyr til sammenligning bare ePost-faktura, ikke eFaktura eller AvtaleGiro.

 

 

Nei, glem det med å slippe valutapåslag. Skumleste litt for mye på sidene til Norwegian.

Lenke til kommentar

Så jeg burde kjøpe /skaffe kredittkort og bruke.

for å så betale det ned før rentene kommer.

Med en gang man glemmer det har man tapt i minus for livet :rofl:

Du kan få hele beløpet på fakturaen på Trumf visa og rente pr måned er ca 2%, det samme som du får tilbake på trumfbonus-kontoen, så du er fortsatt i null etter å ha glemt det en måned. ;)

 

For min del, så ender jeg 90% av tida på samme Kiwi-butikk. Først og fremst fordi jeg da bruker minst mulig tid på handlingen fordi jeg vet hvor alt er (når de ikke er tomme da &/%"#%"#%) og fordi det er den butikken som er nærmest der jeg bor og jeg går til/fra jobb, så kortest vei å bære maten. Mye penger å spare på å gå til jobb btw. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I dag har jeg sagt opp mitt Eika-kort, etter endringen av betingelser ser jeg det ikke lenger hensiktsmessig å ha kort fra de.

Enig, det er begrenset hvor mange kort jeg gidder å ha. Jeg begrenser meg til toppen tre, og de bør ha gode betingelser. Dermed bli Eika-kortet klipt :)

 

Jeg hadde ingen problem med å få 365, men jeg har relativt høy inntekt og har ikke bolig eller billån. :shrug: Norwegian-kortet får man jo nærmest kastet etter seg, men det er faktisk et ganske bra kort -- spesielt siden gebyrene ved utenlandsbruk er såpass lave.

 

Kan man få avtalegiro på hele beløpet? Dersom det er mulig høres det ut som et fint Paypal-kort.

 

Ja, men gebyrfritt inkluderer vanligvis ikke vekslingsgebyret, som er en ren "sikkerhetsmargin" for kortselskapet. F.eks. tar mange kort 30-50 kroner for utenlandske transaksjoner, noe du ikke trenger med Norwegian blant annet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for tilbakemeldinger.

 

Jeg bestemte meg for Norwegian Bank og Privat365, hvorpå sistnevnte ga meg et blankt/ubegrunnet avslag. Noen som har opplevd det samme?

 

Fikk 30k kredittgrense på dagen meg Norwegian og har ingen betalingsanmerkninger, e.l.

Angående 365

Er du gammel nok?

Har fast inntekt?

Jeg måtte sende inn arbeidskontrakten min og lønnslippen min for å få kredittkortet. Men det var fordi jeg ikke hadde tjent noen penger året før grunnet studier. Abefaler å ringe dem og få en ordning. Jeg har brukt kortet på hver fylling i år og har nesten fått 1000kr i cashback.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...